گام‌های آلمان برای گسترش روابط تجاری با ایران

گام‌های آلمان برای گسترش روابط تجاری با ایران مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا گفت: یک هیأت آلمانی با هدف گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی میان ایران ‌و آلمان به تهران سفر خواهند کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، بهروزحسن‌الفت، تصریح‌کرد: این هیأت متشکل از نمایندگان حدود ۲۰ شرکت […]

گام‌های آلمان برای گسترش روابط تجاری با ایران

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا گفت: یک هیأت آلمانی با هدف گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی میان ایران ‌و آلمان به تهران سفر خواهند کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، بهروزحسن‌الفت، تصریح‌کرد: این هیأت متشکل از نمایندگان حدود ۲۰ شرکت فعال آلمانی برای برگزاری نشست رسمی و مذاکرات رو در رو به تهران سفر خواهند کرد.

وی افزود: سفر قبلی این هیأت به منظور همکاری‌ها با رویکرد توسعه صادرات غیرنفتی، جذب سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک انجام شده بود.

الفت اظهارکرد: موضوعاتی چون فولاد، حوزه‌های بانکی و فاینانس، انرژی‌‌ها نو و تجدیدپذیر، تجهیزات متالوژی، لوازم پزشکی، آزمایشگاهی و دارویی، خودرو و قطعات آن و توسعه فضای کسب ‌و کار، در این نشست مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا در خصوص آمار روابط تجاری ایران و آلمان گفت: حجم تجارت خارجی میان ایران و آلمان طی ۸ ماهه سال ۱۳۹۶ معادل ۱۹۰۰ میلیون دلار بوده و ۶ قلم اول صادراتی کشورمان به آلمان به ترتیب شامل میوه و خشکبار، تولیدات با منشأ حیوانی، دارو، فرش دستباف و سایر منسوجات، صمغ و رزین‌‌ها و آهن و فولاد است.

 

گفتنی است، نشست رسمی و مذاکرات رو در رو روز شنبه ۲۳ دی‌ماه به ریاست مجتبی خسروتاج، معاون صادراتی وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی، سالن مروارید، برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیش‌تر به سایت tpo.ir مراجعه کنند.