کرمانشاه باز هم لرزید

کرمانشاه باز هم لرزید چندین زلزله برخی از مناطق استان‌های کرمانشاه و همچنین اطراف شهر ایلام را لرزاند. به گزارش مهر، پنجشنبه هفته‌ای که گذشت زلزله‌های نسبتاً شدیدی مناطقی از استان‌های کرمانشاه و ایلام را لرزاند. زلزله اول در ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه و ۳۱ ثانیه، با قدرت ۵٫۶ ریشتر در حوالی سومار و […]

کرمانشاه باز هم لرزید

چندین زلزله برخی از مناطق استان‌های کرمانشاه و همچنین اطراف شهر ایلام را لرزاند.

به گزارش مهر، پنجشنبه هفته‌ای که گذشت زلزله‌های نسبتاً شدیدی مناطقی از استان‌های کرمانشاه و ایلام را لرزاند.

زلزله اول در ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه و ۳۱ ثانیه، با قدرت ۵٫۶ ریشتر در حوالی سومار و در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و به فاصله ۱۵ دقیقه زلزله دوم با قدرت ۴٫۴ ریشتر در همان منطقه و در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.

همچنین در ساعت ۱۰ و ۵۱ دقیقه و ۳۸ثانیه، زلزله‌ای به قدرت ۵٫۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که مرکز آن زرنه واقع در استان ایلام گزارش شده است.

بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زلزله‌ای ۵ ریشتری در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه و ۱ ثانیه و زلزله‌ای ۵٫۴ ریشتری نیز در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و ۴۰ ثانیه به ترتیب در عمق ۱۲ و ۱۰ کیلومتر زمین در منطقه سومار رخ داده است.

همچنین بیش از ۱۵ پس‌لرزه‌ دیگر نیز با قدرت‌های بین ۳ ریشتر تا ۴٫۲ ریشتر نیز در منطقه سومار گزارش شده است.

اعزام تیم‌های امدادی به منطقه

طبق اعلام سلیمی رییس سازمان امداد و نجات، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

محمودیان، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه نیز تصریح‌کرد: همه نیروهای امدادی و ستادی از هلال احمر تا یگان‌های نظامی در مناطق فوق در حالت آماده باش قرار دارند.

 

کرمی، معاون عمرانی استاندار ایلام هم گفت: تمام دستگاه‌ها در آماده‌باش کامل بوده و اکیپ‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.