تأثیر فیلتر شدن تلگرام بر فروش بلیت جشنواره موسیقی فجر

تأثیر فیلتر شدن تلگرام بر فروش بلیت جشنواره موسیقی فجر رییس جشنواره موسیقی فجر گفت: میزان بلیت‌فروشی جشنواره موسیقی فجر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. حمیدرضا‌نوربخش در حاشیه برگزاری دوره سی و سوم جشنواره موسیقی فجر در گفت‌و‌گو با فارس درباره میزان فروش بلیت کنسرت‌ها گفت: میزان بلیت‌فروشی جشنواره یک میلیارد و […]

تأثیر فیلتر شدن تلگرام بر فروش بلیت جشنواره موسیقی فجر

رییس جشنواره موسیقی فجر گفت: میزان بلیت‌فروشی جشنواره موسیقی فجر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

حمیدرضا‌نوربخش در حاشیه برگزاری دوره سی و سوم جشنواره موسیقی فجر در گفت‌و‌گو با فارس درباره میزان فروش بلیت کنسرت‌ها گفت: میزان بلیت‌فروشی جشنواره یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: متأسفانه ما در این دوره با مشکل فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام مواجه شدیم؛ جشنواره در بخش تبلیغات حساب ویژه‌ای در فضای مجازی باز کرده بود که متأسفانه این امکان در آستانه روزهای برگزاری جشنواره از دسترس خارج شد و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران ادامه‌داد: همان‌طور که میدانید به هر ترتیب امروز نمی‌توان نقش تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی را کتمان کرد. شاید حتی تبلیغات محیطی و شهری تحت تأثیر این پدیده قرار گرفته و به نوعی کم اهمیت‌تر شده باشد. ما در زمان طلایی تبلیغات جشنواره که مدت‌ها برای این زمان برنامه‌ریزی کرده بودیم، با محدودیت‌های این برنامه‌ها مواجه شدیم که تأثیر به‌سزایی در روند فروش گذاشت.

این خواننده موسیقی ایرانی بیان‌کرد: خوشبختانه در ادامه با رفع فیلترینگ اینستاگرام اوضاع بهتر شد و دست ما برای انجام برخی امور تبلیغاتی و معرفی گروه‌ها باز شد. البته متأسفانه تلگرام کماکان با محدودیت مواجه است. همان‌طور که می‌دانید عمده فعالیت‌های سایت‌های بلیت‌فروشی نیز بر مبنای کانال‌های تلگرامی طراحی و اجرا می‌شد.

رییس جشنواره درباره کمبود محتوای ویدئویی به ویژه تیزر معرفی گروه‌ها در جشنواره گفت: وقتی ما با مشکل فیلترینگ این دو برنامه مواجه شدیم؛ روند تهیه تیزر را متوقف کردیم. چرا که با ادامه اعمال این محدودیت؛ ادامه تحمل بار مالی نسبتاً سنگین تهیه محتوای ویدیویی برای گروها، توجیهی نداشت و احساس کردیم این هزینه زائد خواهد بود.

 

نوربخش در پایان درباره تبلیغات محیطی جشنواره نیز گفت: در حال حاضر جشنواره ۳ بیلبورد بزرگ و ۵۶ بیلبورد کوچک در سطح شهر دارد.