موافقت نیروهای مسلح برای کسر خدمت نخبگان جوان

موافقت نیروهای مسلح برای کسر خدمت نخبگان جوان معاون ساماندهی امور جوانان از توافق این معاونت با ستاد کل نیروهای مسلح برای کسر خدمت و کسب مهارت نخبگان اجتماعی جوان به خصوص سمن‌‌ها خبر داد. به گزارش فارس، محمدمهدی‌تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان، در جلسه ستاد ساماندهی استان یزد، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم […]

موافقت نیروهای مسلح برای کسر خدمت نخبگان جوان

معاون ساماندهی امور جوانان از توافق این معاونت با ستاد کل نیروهای مسلح برای کسر خدمت و کسب مهارت نخبگان اجتماعی جوان به خصوص سمن‌‌ها خبر داد.

به گزارش فارس، محمدمهدی‌تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان، در جلسه ستاد ساماندهی استان یزد، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌ا…هاشمی‌رفسنجانی، به بروز برخی اتفاق‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: این اتفاقات ناشی از بی‌توجهی به جوانان و ناامیدی جوانان است؛ سال‌ها قول و وعده و امید به جوانان داده شده اما عملیاتی نشده است.

وی در خصوص «ارایه اعتبارات به استان‌ها به ویژه سازمان‌های مردم نهاد»، تأکیدکرد: منابع درآمدی کشور در استان‌ها قرار دارد و این‌که نگاه استان‌ها برای منابع به مرکز باشد، دردی را دوا نمی‌کند.

تندگویان ادامه‌داد: مشکل اصلی کشور وابستگی به نفت است و این رویه باید تغییر کند، هر استان باید توانمندی و درآمد خود را مدیریت کند، بسیاری از ظرفیت استان‌ها نادیده گرفته شده است.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری منظم جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان خاطرنشان‌کرد: موضوع جوانان یک دغدغه عمومی است که اگر به آن توجه نشود، همه ما را گرفتار می‌کند و مشکلات جدی برای کشور ایجاد می‌کند؛ به‌طوری که امروز شاهد این مشکلات هستیم.

 

معاون امور ساماندهی جوانان با بیان این‌که جوانان یک چهارم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، افزود: رویکرد اصلی ما در حوزه سمن‌‌ها قطع تأمین اعتبار از سوی دولت برای تشکل‌های اجتماعی است در کشور‌های توسعه‌یافته، به ازای هر صد نفر یک سمن وجود دارد و راه‌حل نجات کشور ما رسیدن به این جایگاه است؛ ضمن این‌که دولت باید از این وضعیت فربه فاصله بگیرد و امور را به سمن‌‌ها واگذار کند.