شرط مالکیت واحدهای برج فن‌آوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان

    رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از افتتاح مجتمع فن‌آوری دانشگاه شریف در اواخر اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: بنا داریم تا پایان سال تعداد این مجتمع‌های فن‌آوری را به ۱۰ مجتمع برسانیم. بهزاد سلطانی در گفتگوبا مهر با بیان این‌که تاکنون مجتمع فن‌آوری دانشگاه تربیت مدرس به عنوان اولین برج فن‌آوری […]

 

 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از افتتاح مجتمع فن‌آوری دانشگاه شریف در اواخر اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: بنا داریم تا پایان سال تعداد این مجتمع‌های فن‌آوری را به ۱۰ مجتمع برسانیم.

بهزاد سلطانی در گفتگوبا مهر با بیان این‌که تاکنون مجتمع فن‌آوری دانشگاه تربیت مدرس به عنوان اولین برج فن‌آوری افتتاح شده است، اظهار داشت: بنا داریم دومین مجتمع فن‌آوری که به دانشگاه شریف اختصاص دارد را در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح کنیم تا به صورت رسمی آغاز به‌کار کند.

وی با بیان این‌که در مجتمع‌های فن‌آوری، چندین شرکت دانش‌بنیان مستقر می‌شوند، عنوان کرد: در حال حاضر، ۱۱ شرکت دانش‌بنیان در این مجتمع مستقر هستند ولی در مجموع تا ۳۶ شرکت ظرفیت دارد.

وی با بیان این‌که برخی استان‌ها درخواست دارند تا چنین مجتمع‌هایی را در استان خود راه‌اندازی کنند، گفت: مشهد، سمنان، یزد و چندین استان دیگر تقاضای راه‌اندازی مجتمع فن‌آوری دارند تا شرکت‌های دانش‌بنیانشان گرد هم بیایند. هنوز این موضوع در صندوق نوآوری و شکوفایی در دست بررسی است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به افزایش تعداد مجتمع‌های فن‌آوری تا پایان سال جاری، اظهار داشت: قصد داریم تعداد این مجتمع‌های فن‌آوری را تا ۱۱ مجتمع افزایش دهیم.

سلطانی با اشاره به نحوه پرداختی شرکت‌های دانش‌بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی برای مستقر شدن در برج‌های فن‌آوری گفت: این شرکت‌ها، ۳۰ درصد مبلغ کل دفترکاری را به حساب صندوق واریز می‌کنند و ۷۰ درصد باقی‌مانده را به صورت قسطی و وام ۱۴درصد می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت‌ها بعد از مستقر شدن در ساختمان‌های فن‌آوری، اجاره‌ای پرداخت می‌کنند که این مبلغ، همان اقساط صندوق نوآوری و شکوفایی به شمار می‌رود و بعد از ۳ الی ۴ سال از پرداخت اجاره، مالک شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در برج‌های فن‌آوری خواهند شد.

 

به گفته رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، شرط حضور در مجتمع‌های فن‌آوری خصوصی بودن شرکت‌های دانش‌بنیان است. ما نمی‌توانیم به شرکت‌های دولتی در این زمینه کمک کنیم. همچنین شرکت‌ها باید برای حضور در مجتمع فن‌آوری از سوی دانشگاه معرفی شوند.