نگهداری لوازم خانگی قاچاق در انبار!

نگهداری لوازم خانگی قاچاق در انبار دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: لوازم خانگی قاچاق در انبار‌ها نگهداری و هزینه‌های انبارداری زیادی نیز برای آن پرداخت می‌شود.  به گزارش ایسنا، حبیب‌ا…انصاری اظهارکرد: سود تسهیلات سال‌ها مورد بحث است و گفته شده از ۲۰ تا ۳۲ درصد به ۱۸ درصد تقلیل دهند به نظر […]

نگهداری لوازم خانگی قاچاق در انبار

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: لوازم خانگی قاچاق در انبار‌ها نگهداری و هزینه‌های انبارداری زیادی نیز برای آن پرداخت می‌شود.

 به گزارش ایسنا، حبیب‌ا…انصاری اظهارکرد: سود تسهیلات سال‌ها مورد بحث است و گفته شده از ۲۰ تا ۳۲ درصد به ۱۸ درصد تقلیل دهند به نظر می‌رسد این امر به هیچ عنوان قابل تحقق نیست.

 وی به بحث قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: متأسفانه به قوانین در بحث قاچاق به صورت کمی بیش‌تر پرداخته شده تا به صورت کیفی؛ به این معنی که صرفاً تعداد تبصره و ماده در قانون اهمیت داشته است.

 دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: گرفتن قاچاقچی و کالای قاچاق هدف نیست، بلکه این موضوع که کالای قاچاق را چه می‌کنند از اهمیت برخوردار است و باید مورد پیگیری قرار گیرد.

 انصاری با بیان این‌که اصفهان از جمله قطب‌های صنایع لوازم خانگی کشور است، اضافه‌کرد: کالاهای آرایشی، بهداشتی و موادغذایی قاچاق معدوم می‌شوند، اما سؤال اینجاست که لوازم خانگی قاچاق چه می‌شود؛ این موضوع را پیگیری کردم و چندین بار از مسؤولان پرسیدم، در نهایت جواب دادند که اینها در انبار‌ها نگهداری می‌شوند و باید بعضاً هزینه‌های انبارداری زیادی نیز برای آن پرداخت شود.

 وی افزود: چرا در بحث مالیات بر ارزش افزوده در کشور وارونه عمل می‌شود و مالیات را تولید‌کننده به جای مصرف‌کننده پرداخت می‌کند؟ چرا با موضوع نرخ ارز بازی می‌شود. به هیچ عنوان نمی‌توان نرخ ارز را تک‌نرخی کرد؟

 

 دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خاطرنشان‌کرد: نبود بانک برای تبادلات ارزی و مشکلاتی حمل و نقلی برای ارسال کالا‌ها به کشورهای دیگر نیز از معضلاتی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد و حل شود.