پرداخت بخشی از هزینه تولید خودروهای برقی توسط دولت روشی که خودروسازها میتوانند برای ساخت خودروی برقی اعمال کنند، ساخت تاکسی و در مرحله بعد طراحیهای جذاب است تا مشتری جذب شود. به گزارش اخبار خودرو، انتقادها به افزایش تعرفه خودروهای هیبرید در روزهای اخیر از سوی سخنگوی دولت با این استدلال پاسخ داده شد […]
پرداخت بخشی از هزینه تولید خودروهای برقی توسط دولت
روشی که خودروسازها میتوانند برای ساخت خودروی برقی اعمال کنند، ساخت تاکسی و در مرحله بعد طراحیهای جذاب است تا مشتری جذب شود.
به گزارش اخبار خودرو، انتقادها به افزایش تعرفه خودروهای هیبرید در روزهای اخیر از سوی سخنگوی دولت با این استدلال پاسخ داده شد که این خودروها در کاهش آلودگی هوا نقش چندانی ندارند.
محمدباقر نوبخت در این باره گفته بود آنچه در عمل میتواند بر وضعیت هوا اثر بگذارد، استفاده از خودروهای برقی است که تعرفه آنها هم صفر است. سخنان نوبخت درحالی است که واردات خودروهای برقی هم مانند تعرفه آنها صفر است.
در بحث تولید خودروهای برقی هم کشور ما درحالحاضر گامهای اولیه را برمیدارد. در آبان ماه سال جاری مدیر پروژه پلتفرم جدید ایرانخودرو از برنامهریزی برای تولید خودروهای برقی و هیبرید خبر داده بود.
حسین نجاری در نخستین نشست سازندگان پلتفرم جدید ایرانخودرو، با بیان اینکه در این پروژه شرکتهایی چون پینینفارینا از ایتالیا و هیوندای پاورتک حضور دارند، خاطرنشان کرد: «بیش از ۱۰۰قطعهساز برتر داخلی نیز در این پروژه همکاری میکنند.»
طبق گفته وی اولین خودروی تولیدی روی این پلتفرم جدید در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد که میانگین قیمت آن نیز ۱۵هزاردلار خواهد بود.
حتی اگر تولید این خودروها طبق برنامه پیش برود و در سال ۲۰۲۰ اولین خودرو به بازار عرضه شود، بحث ایجاد زیرساختها و همچنین فرهنگسازی و شناساندن آن به مردم موضوعاتی است که باید در این مدت مورد توجه قرار گیرد. از طرفی باتوجه به آلودگی هوا، لازم است در این مدت فکری برای واردات این خودروها کرد که آن هم منوط به تأمین زیرساختهایی مانند جایگاه شارژ است.
به گفته عضو هیأتعلمی دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی واردات این خودروها نیاز به زیرساخت دارد بهطوری که در نهایت جای بسیاری از این پمپ بنزینها باید ایستگاه شارژ ایجاد شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.