رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش شهریه مدارس غیردولتی بنا بر تمکن مالی هر استان متفاوت میشود گروه اجتماعی- رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهریه مدارس غیردولتی بنابر تمکن مالی هر استان متفاوت میشود. به گزارش خبرنگار مناقصهمزایده، مجتبیزینیوند در نشست خبری که به مناسبت […]
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش
شهریه مدارس غیردولتی بنا بر تمکن مالی هر استان متفاوت میشود
گروه اجتماعی- رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهریه مدارس غیردولتی بنابر تمکن مالی هر استان متفاوت میشود.
به گزارش خبرنگار مناقصهمزایده، مجتبیزینیوند در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش ترتیب داده شده بود، ادامهداد: جلساتی برای شناسایی مدارس خاطی داریم و معتقدیم چند مدرسه که شهریه بالای غیرقانونی میگیرند به کلیت چهره آموزش و پرورش خدشه وارد میکنند.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال تعیین شهریه را به مناطق واگذار کردیم.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تدوین چند شیوهنامه برای اجرایی شدن مواد قانونی شوراهای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دستگاههای اجرایی مرتبط بهویژه شهرداریها برای عمل به این قانون وعدههای خوبی دادهاند و توافقاتی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به همکاری سایر دستگاهها با آموزش و پرورش تأکید کردهاند و قانون شوراها بهترین خاستگاه و تجلی فرمایشات رهبری و بهترین مرجع تصمیمگیری براساس اقتضائات منطقهای است، گفت: قانون شوراها میتواند ظرفیتهای پیدا و پنهان استانها را به خدمت آموزش و پرورش در بیاورد.
وی افزود: امام جمعه، استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، شهردار مرکز، معاون سازمان برنامه و بودجه، یکی از اساتید دانشگاه، ۳ تا ۵ نفر از فرهنگ دوستان و اولیای دانشآموزان از جمله اعضای شوراهای آموزش و پرورش هستند و حضور بالاترین مقام سیاسی، بالاترین مقام مذهبی و نماینده بیش از ۱۶ دستگاه و وزارتخانه در شوراها موجب میشود از بسیاری امکانات دستگاههای دولتی در کمک به آموزش و پرورش بهرهمند شویم.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش بستر تعامل سازمانیافته میان همه دستگاهها و گروههای مردمی است، اظهارکرد: مشارکت در آموزش و پرورش به معنای درگیر شدن همه مراجع ذیربط و افرادی است که به خدمت به دستگاه تعلیم و تربیت عشق میورزند. در این میان نگاه غیرعلمی، سهم مردم در اداره امور مدارس و طراحی و برنامهریزی را نادیده میگیرد.
زینیوند افزود: در هیچ کجای دنیا آموزش و پرورش نمیتواند به تنهایی همه نیازهای خود را تأمین کند و این وزارتخانه قطعاً نیازمند مشارکت و مساعدت مردم است. همه دستگاهها باید به کمک بیایند. در چند ماه اخیر رویکرد عمده ما بر استیفای حقوق قانونی ما از دستگاههاست که مواد ۱۳، ۱۰ و ۱۶قانون شوراها از این جمله است.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه درآمدهای حاصل از قانون شوراهای آموزش و پرورش صرف توسعه و تقویت مدارس در سطح کشور میشود، گفت: رویکرد جدی ما تدوین شیوهنامههای مربوط و اجرای قانون است و حداقل هفتهای یک مرتبه در شوراهای آموزش و پرورش استانها حضور پیدا میکنم. امسال هر کدام از معاونان وزارتخانه نیز متناسب با شرح وظایفی که دارند در جلسات شوراهای استانی حضور مییابند.
زینیوند درباره سهم آموزش و پرورش از عوارض ساختمانی شهرداری توضیحاتی ارایه کرد و گفت: در قانون شوراها آمده است شهرداریها باید علاوه بر عوارض دریافتی خود، تا ۵ درصد هم برای آموزش و پرورش بگیرند که مطلقاً از جیب شهرداریها نمیرود، آنها صددرصد عوارض خود را میگیرند و باید ۵ درصد هم برای آموزش و پرورش دریافت کنند تا صرف توسعه مدارس شود.
وی ادامهداد: حدود ۶۷۹ شورا در کل کشور داریم و براساس ضوابط، استانها مکلف شدهاند حداقل ماهی یک مرتبه جلسه داشته باشند. معتقدیم اگر از همه ظرفیتهای قانونی شوراها استفاده شود بسیاری مشکلات آموزش و پرورش حل میشود.
زینیوند با بیان اینکه تاکنون ۳۲هزار و ۹۶۸ مصوبه در شوراهای آموزش و پرورش داشتهایم که حدود ۲۸ هزار و ۱۵۸ مصوبه اجرایی شده است، گفت: این آمار نشان میدهد شوراها عملکرد خوبی داشتهاند اما باید بیشتر کار شود. از مجموع آمار ۷۴۷۶ مورد مصوبه آموزشی بوده است که حدود ۶۰۰۰ مورد اجرایی شده و ۶۸۷۰ مصوبه پرورشی بوده که ۶۶۸۰ مورد اجرایی شده است.
وی همچنین اعلامکرد: کل دریافتی آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداریها در سال ۹۵، ۷۷ میلیارد تومان بوده است در حالی که این درآمد در سال ۹۴ حدود ۱۳۷ میلیارد تومان بود.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره تقویم آموزشی کشور نیز گفت: اقتضائات استانی متفاوت است و باید به شرایط هر استان توجه کرد که اگر اینگونه شود وضعیت بهبود مییابد.
وی در پاسخ به اینکه در دوره قبل اعلام شد درآمد آموزش و پرورش از محل قانون شوراها در سال ۹۵، ۱۵۰۰میلیارد تومان بوده، هزینهکرد آن چگونه است، گفت: مصادیق جذب درآمد متفاوت است و عمده آن از محل کمکهای اولیا و شهریه مدارس هیأت امنایی تأمین شده که در همان مدارس هزینه شده است. به عنوان مثال ۳۲۹ میلیارد تومان مربوط به کمک اولیا به مدارس است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.