خشونت صدرنشین آسیب‌های اجتماعی کشور!

سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد خشونت صدرنشین آسیب‌های اجتماعی کشور! سخنگوی نیروی انتظامی گفت: براساس بررسی پلیس در سال ۹۵، «خشونت» آسیب اصلی کشور به حساب می‌آید و به دنبال آن نزاع و درگیری بین مردم افزایش یافته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردارسعیدمنتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی اظهارکرد: امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود […]

سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد

خشونت صدرنشین آسیب‌های اجتماعی کشور!

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: براساس بررسی پلیس در سال ۹۵، «خشونت» آسیب اصلی کشور به حساب می‌آید و به دنبال آن نزاع و درگیری بین مردم افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردارسعیدمنتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی اظهارکرد: امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود و در دنیا نیز امنیت تنها پلیس‌محور و دولت‌محور نیست بلکه امنیت به مصداق واقعی زمانی محقق می‌شود که مردم به میدان بیایند و سهم خود را در ابعاد مختلف امنیت اجتماعی ادا کنند.

وی تصریح‌کرد: جنس امنیت اجتماعی وفاقی است و اساساً بر پایه نظارت اجتماعی، قضاوت اجتماعی استوار خواهد بود و باید در نظر داشته باشیم که پاسبان و حریم بان امنیت اجتماعی، خود مردم هستند.

سخنگوی نیروی انتظامی خاطرنشان‌کرد: اگر امنیت اجتماعی فوق با حضور مردم ایجاد شود و خود مردم به عنوان پلیس درونی، پای کار بیایند و فعالیت کنند، بخش گسترده‌ای از مشکلات کشور حل خواهد شد.

منتظرالمهدی ادامه‌داد: چند مؤلفه با ایجاد نشانه‌هایی حکایت از وقوع اتفاقات جدیدی در جامعه دارد و به عنوان مثال وقتی میزان اضطراب و افسردگی در جامعه افزایش پیدا می‌کند، امید به زندگی مردم تضعیف می‌شود.

وی یادآورشد: افسردگی به گذشته برمی‌گردد و نشانه حسرت خوردن بر گذشته است و ایجاد اضطراب به آینده بر می‌گردد و رسانه‌های بیگانه به صورت کاملاً حساب شده با ساخت برنامه‌هایی برای افزایش اضطراب و افسردگی مردم کشور ما تلاش می‌کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی اضافه‌کرد: در یکی از برنامه‌های ساخت شبکه‌های معاند، با انتخاب تصاویری خوب از زندگی زمان گذشته یکی از شاهان ایران و مقایسه آن با تصاویری از زندگی فعلی برخی از مردم ما که دچار مشکل هستند و با سیاه‌نمایی آنها، به وضوح برای ایجاد ناامیدی مردم کشور ما و افزایش اضطراب و افسردگی آنان تلاش می‌شود.

منتظرالمهدی تصریح کرد: بررسی پلیس و نیروی انتظامی در خصوص آسیب‌های اجتماعی کشور در سال ۹۵ نشان داد که متأسفانه در حال حاضر «خشونت» آسیب اصلی کشور به حساب می‌آید و متأسفانه اگر خشونت و خشم در جامعه‌ای افزایش پیدا کنند، میزان نزاع و درگیری بین مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد، این در حالی است که تا چندی پیش اعتیاد به عنوان اصلی‌‌ترین آسیب اجتماعی جامعه ما به شمار می‌رفت.

وی بیان‌کرد: رسانه‌های بیگانه برای از بین بردن امید، نشاط و شادابی بین مردم با ترویج خشونت و افزایش اضطراب و افسردگی تلاش می‌کنند و متأسفانه برخی از رسانه‌ها و برنامه‌های داخلی هم از سر دلسوزی به این امر دامن زده‌اند.

سخنگوی نیروی انتظامی خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه وضعیت امنیتی کشور ما خوب است و اشراف اطلاعاتی کامل بر اوضاع کشور و همچنین آمادگی حداکثری برای مقابله با هرگونه کنش حداقلی دشمنان، امروز از طرف نیروی انتظامی وجود دارد و باید برای بازگرداندن امید و شادابی بین مردم تلاش کنیم.

منتظرالمهدی یادآورشد: امروز مبحث پیشگیری در نیروی انتظامی امری است که بر اقدامات سلبی و انتظامی برتری و اولویت دارد و این موضوع به این مفهوم است که ما هر چه در پیشگیری برنده باشیم در عوض، هزینه‌های حاصل از مداخله و مقابله کاهش می‌یابد.

وی تأکیدکرد: برخی معتقدند که پلیس نباید در مسأله پیشگیری ورود کند، این در حالی است که جنس کار پلیس با آتش‌نشانی که وظیفه‌‌اش ورود پس از وقوع حوادث است متفاوت بوده و پلیس نمی‌تواند مثل آتش‌نشانی منتظر باشد که جایی آتش بگیرد و پس از آن برای خاموش کردن آتش اقدام کند، اساساً وقتی آتش‌نشان‌ها به محل وقوع حادثه می‌رسند بخشی از محل در آتش سوخته است و ما معتقدیم قبل از آن‌که جایی آتش بگیرد، باید اقدام کنیم.

سخنگوی نیروی انتظامی اضافه‌کرد: اقدامات پلیس باید پیش از وقوع هرگونه جرمی آغاز شود و تمرکز خود را در پیشگیری از آنها قرار دهد و در واقع نیروی انتظامی هر جایی که احساس کند می‌تواند با ورود خود از وقوع جرایم پیشگیری کند به عنوان آوانگارد در میدان حاضر شده و پیشگام خواهد بود تا بتواند دین خود را به مردم و شهدا ادا کند.