وزارت راه در سه استان مناقصه برگزار مى كند

آماده باش برای پیمانکاران راهسازی وزارت راه در ۳ استان مناقصه برگزار مى كند  گروه راه و شهرسـازى- كشور ما با در اختيار داشتن ده ها هزار كيلومتر انواع راه شوسه و نيز قدمت بالا در ساخت راه ها، در شرايط مناسبى در ميان كشورهاى منطقه قرار دارد. اما همچنان نيازمند توسعه راه هاى كشــور […]

آماده باش برای پیمانکاران راهسازی

وزارت راه در ۳ استان مناقصه برگزار مى كند 

گروه راه و شهرسـازى- كشور ما با در اختيار داشتن ده ها هزار كيلومتر انواع راه شوسه و نيز قدمت بالا در ساخت راه ها، در شرايط مناسبى در ميان كشورهاى منطقه قرار دارد. اما همچنان نيازمند توسعه راه هاى كشــور چه به لحاظ كمى و چه به لحاظ كيفى است تا بتــوان با افزايش آزادراه ها و بزرگراه ها و نيز اصلاح هندسى پيچ ها و معابر خطرناك، ايران را در مسير توسعه پايدار و بهره منــدى از خدمات ترانزيتى بين المللى قــرار دهد. در اين ميان، برگزارى انــواع مناقصات و واگذارى طرح ها به پيمانكاران منتخب همچنان در دستور كار وزارت راه و شهرسازى قرار دهد كه در استان هاى مختلف در حال برگزارى است. ارتقاى راه هاى اصلى كردستان به بزرگراه با برگزارى ۸ مناقصه با برنامه ريزى هاى انجام شــده و تدوين يــك برنامه جامع به دنبال تغيير وضعيت راه هاى اصلــى استان به بزرگراه، با اولويت شهر سنندج هستيم. مديركل راه و شهرسازى استان كردستان با بيان اين كه راه نقش انكارناپذيــر در توسعه همه جانبه استان كردستــان دارد و يكــى از مطالبــات جدى مردم، مســؤولين و نمايندگان استــان است تصريح كرد: بــا برنامه ريزى هاى انجام شــده و تدوين يك برنامه جامع به دنبال تغيير وضعيت راه هاى اصلى استان به بزرگراه، با اولويت شهر سنندج هستيم. شــهرام ملكى افزود: در اين برنامه ريزى راه هــاى اصلى را از شــهر سنندج به مراكز شــهرستان ها و به استان هــاى همجوار شمالى و جنوبى به صورت بزرگراه ارتقا خواهيم داد. مناقصه ۲۵۵ ميليارد تومانى محور «سقز-ديواندرهسنندج-كامياران» وى گفــت: ۸ مناقصه براى محورهــاى اصلى استــان برگــزار شــده است كه بحــث كريدور شمال به جنوب استان نيز در دستور كار قرار دارد و محور سقز-ديواندره ـ سنندج-كاميــاران يكى از محورهــاى اصلى استــان است كه در مجموع ۷۵ كيلومتر با هزينه اى بالغ بر ۲۵۵ ميليارد تومان توسط شــركت ساخــت و توسعه به مناقصه گذاشته شده است. ملكى همچنين بــه محور سنندج-مريوان اشــاره كــرد و افــزود: محــور سنندج- مريوان در مســير «واريانت تيژتيژ»- «گاران» به طول ۵۲ كيلومتر به عنوان مســير جديد درحال احداث است كه از اين مقدار حــدود ۳۰ كيلومتر آن با پيشــرفت فيزيكى ۹۰ درصد در حال اتمام است. ملكى ادامه داد: ۲۲ كيلومتر از محور سننــدج- مريوان باقى مانده است كه تونلى به طول يك هزارو۸۸۴ متر و با هزينه اى بالغ بر ۹۶ ميليارد تومان در دست احداث بوده كه با برنامه ريزى هاى انجام شده در سال ۹۷ به بهره بردارى خواهد رسيد. مديركل راه و شــهرسازى استــان كردستان به محــور گردنه «صلوات آباد» اشــاره كرد و گفت: اين محور يكى از مســيرهاى سخــت و پرترافيك استان است كه كاركرد گردشگرى در شهر سنندج دارد و تلاش داريم اين محــور ۵,۲۱ كيلومترى را سريع بــه بهره بردارى برسانيم و هــم اكنون ۳۵ درصد پيشــرفت فيزيكى داشــته و ۳۵ ميليارد تومان براى آن هزينه شده و در سال ۹۷ به بهره بردارى مى رسد. شــهرام ملكى به محور واقع در حوزه بيجار-همدان اشاره كرد و بيان داشــت: اين محور يكى از پروژه هــا و مطالبات جدى مردم منطقه بوده كه احداث يك قطعــه آن به طول ۶ كيلومتر داراى پيشــرفت فيزيكى ۷۰ درصدى است، و كل مسير در سال ۹۷ به بهره بردارى خواهد رسيد. وى بــه ديگر پروژه در دست اقدام در استان كردستان اشــاره كرد و ادامــه داد: محور بيجار-ديواندره به طول ۱۲كيلومتــر قطعه دوم، محور بيجــار- زنجان به طول ۱۸ كيلومتــر، محــور كامياران-مريوان-سروآبــاد به طول ۱۵ كيلومتر با پيشرفت فيزيكى ۳۸ درصدى در حال احداث بوده و در سال ۹۷ به بهره بردارى خواهد رسيد. مديركــل راه و شــهرسازى استان كردستان بــا بيان اين كه توجه ويژه اى بــه راه روستايى در استان كردستان شــده است، گفــت: استــان كردستان بــا يك هــزارو۷۰۳ روستــا، داراى ۶ هــزارو۹۸ كيلومتر شــبكه راه است كه احداث يك هزار كيلومتر راه براى روستاهاى بالاى ۲۰ خانوار با هزينه اى بالغ بر ۴۰۰ ميليارد تومان در دستور كار قرار دارد. واگذارى ۵۵ كيلومتر از پروژه «زنجان-دندى-تخت سليمان» با مناقصه به پيمانكاران مديــر ساخــت و توسعــه راه هــاى اداره كــل راه و شــهرسازى استــان زنجــان گفت: هــم اكنون پــروژه زنجان- دندى -تخت سليمــان ۳۰ درصــد پيشــرفت فيزيكــى دارد و اين پــروژه طبق برنامه تــا ۳ سال آينده به بهره بردارى مى رسد. مســعود بيات منش افزود: جاده زنجاندندى-تخت سليمــان ۱۲۸ كيلومتر طول دارد كه اجراى ۳۵ كيلومتر از ۹۰ كيلومترى كه در حوزه دندى قرار دارد به پايان رسيده است. وى يادآورشــد: ايــن جــاده كوهســتانى بــه دليل كــم عرض بودن از جمله جاده هاى حادثه خيز استان به شمار مى رود و از طرفى تردد كاميون ها نيــز در اين جاده به نســبت ديگر جاده هــا بيش تر اســت. بيات منش اظهار كــرد: ۵۵ كيلومتر از ايــن بخش پروژه باقى مانــده كــه بــه زودى از طريــق مناقصه به پيمانكاران واگذار خواهد شد. وى افزود: تاكنون براى اجراى ۳۵ كيلومتر اين جاده ۵۰ ميليارد تومان هزينه شــده كه از ايــن ميزان حدود ۱۵ كيلومتر چهار خطه احداث شده و مابقى آن راه اصلى است. مدير ساخت و توسعه راه هاى اداره كل راه و شــهرسازى استان زنجان ادامه داد: حدود ۸۵ ميليارد تومان براى رقم دو قراردادهاى اين پروژه مورد نياز است كه تا دندى را شامل مى شود و اولويت ديگر دندى تا تخت سليمان را شامل مى شــود كه در سال هاى آينده انجام خواهد شد. وى خاطر نشــان كرد: با انجام اين كار مشكل جاده بيجار برطرف خواهد شد و از زنجان تا تاكستان نيز ۴ خطه مى شود و اولويت ديگر اين اداره كل به سه راهى سلطانيه ورودى شــهر ارتباط دارد كه ترافيك بالايى دارد و تا سال بعد اين حوزه نيز به بزرگراه تبديل مى شود. هم اكنون ۵هزارو۶۵۰ كيلومتر راه مواصلاتى در استــان زنجان وجود دارد كه ۴هزارو۱۰۰ كيلومتر آن راه روستايى و يكهزار و ۵۵۰ هزار كيلومتر آن راه هاى اصلى، فرعى، بزرگراه و آزاد راه را شــامل مى شود. مناقصه اتصال محور «ماهدشــت اشــتهارد» بــه آزاد راه «تهران-قزوين» در حال انجام است. احداث ۱۰۰ كيلومتر راه روستايى با ۵۰ ميليارد تومان كسرى مواجه است مدير ساخت و توسعه راه هاى البــرز گفت: از محل اعتبارات سفر سال گذشــته ۳۰ ميليارد تومان و امسال ۷۰ ميليارد تومان در مجموع ۱۰۰ ميليارد تومان توانســته ايم براى مصوبات سفر اعتبار دريافت كنيم. مديــر ساخت و توسعه راه هاى استان البرز درباره مصوبــات سفر رياســت جمهورى به خبرنگــار تيتريك گفت: احداث راه طالقان هشــتگرد مصوب شد و براى اين محور سال گذشــته از محل اعتبارات سفر ۲ ميليارد تومان و امســال تا كنــون ۳۵ ميليارد تومان دريافت كرديــم. على اصغر كاظمى با اشــاره به اين كه ۵ ميليارد تومان از محــل اعتبارات وزارتخانه در سال ۹۵ براى پروژه مذكور دريافت شــد افــزود: پروژه از ۳۵ درصد پيشــرفت فيزيكى در سال ۹۵ به ۷۰ درصد رسيده است و اوايل تابســتان سال آينــده بدون تونل اين مســير را زير عبور مى بريم. وى گفت: سال گذشــته ۶ ميلياردو۲۰۰ميليون تومان از محل اعتبارات سفر در قالب اسناد خزانه به پروژه مذكور تعلق گرفت و ۴ ميليارد تومــان از محل اعتبارات وزارت خانه براى آن دريافــت كرديم و امســال تا كنون ۱۹ ميليــارد تومان براى اين پروژه تخصيص گرفته ايم و دو كيلومتر اتصال باند شمالى آزادراه تهران-كرج-قزوين به جاده كرج-هشتگرد امسال آغاز شد و به اتمــام رسيده است. كاظمى افزود: امســال مناقصه ۱۳ كيلومتر اتصال محور ماهدشت-اشــتهارد به آزاد راه تهران-كرج-قزوين در قطعه ۳ محور نجم آباد-اشتهارد-هشتگرد براى ماشين هاى ترانزيت برگزار شــده اســت و در حال انجام اســت و پايان سال ۹۷ به بهره بردارى خواهد رسيد. وى اظهار داشــت: بهسازى راه لشــكرك-آهار-ديزين-چالوس پروژه ديگرى است كه در حوزه استان البرز ۲۱ كيلومتر از سه راهى ديزين تا ابتداى پيســت ۱۴ كيلومتر بهســازى و روكش آسفالت انجام شده است و از ابتداى پيســت تا قله ۷ كيلومتر در دو قطعه تعريف شــده كه قطعه اول با پيشــرفت ۳۰ درصدى دارد كه سال گذشته دو ميليارد تومان از محل اعتبارات سفر براى آن اخذ شــد. وى با اشــاره به اين كه در سال گذشــته يك ونيم ميليارد تومان اعتبار ملى و استانى دو ميليارد تومان و امســال ۳ ميليارد تومان اعتبار ملى و ۶ ميليارد تومان اعتبار استانى براى پروژه مذكور تخصيص داده شده است اظهار داشــت: ۵۰ميليارد تومان براى اين پروژه كسرى داريم و در صورت تحقــق مجموع ۱۰۰ كيلومتر را تــا پايان سال ۹۷ به بهره بردارى خواهد رسيد. كاظمى تصريح كرد: از محل اعتبارات سفــر در مجمــوع ۲۵۰ ميليارد تومــان اعتبار لازم داشــتيم تا تعهدات پروژه را انجــام دهيم اما از اين مبلغ سال گذشــته ۳۰ ميليارد تومــان و امســال ۷۰ ميليارد تومــان در مجموع ۱۰۰ ميليارد تومان توانسته ايم براى مصوبات سفر اعتبار بگيريم. وى گفت: بخشــى از پروژه ها على رغم عــدم دريافت اعتبار انجام شده است و در حال حاضر پيشرفت پروژه ها روند خوبى را دنبــال مى كند لذا با توجه به زمان بندى پروژه ها در نظر داريم تا پايان سال مالى ۹۷ آنها را به سرانجام برسانيم. مديــر ساخــت و توسعه راه هــاى استــان البــرز در خاتمه خاطرنشان داشــت: هر دستگاه ديگرى كه نتواند اعتبار خود را جذب كند ما آمادگى دريافــت اعتبارات را براى پروژه هاى البرز داريم.