دولت علاقه‌ای به حضور بخش خصوصی ندارد

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران دولت علاقه‌ای به حضور بخش خصوصی ندارد عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با بیان این‌که بیش‌ترین مشکلات امروز اقتصاد ایران از جمله بیکاری ریشه در عمق دولتی بودن اقتصاد دارد، گفت: اگر زمانی دولت تصمیم بگیرد اقتصاد را ر‌ها کند و به دست بخش خصوصی بسپارد و سیاست را از […]

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران

دولت علاقه‌ای به حضور بخش خصوصی ندارد

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با بیان این‌که بیش‌ترین مشکلات امروز اقتصاد ایران از جمله بیکاری ریشه در عمق دولتی بودن اقتصاد دارد، گفت: اگر زمانی دولت تصمیم بگیرد اقتصاد را ر‌ها کند و به دست بخش خصوصی بسپارد و سیاست را از حاکمیت در اقتصاد جدا کند، پیشرفت محسوسی در کاهش بیکاری ایجاد خواهد شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق تهران فرهادفزونی تصریح‌کرد: اما متأسفانه دولت برخلاف آنچه که می‌گوید، به هیچ عنوان علاقه‌ای به سپردن اقتصاد به بخش خصوصی ندارد. این صحبت امروز و دیروز نیست. تمام دولت‌‌ها این‌گونه‌اند و بیش از همه چیز تمایل دارند اقتدارشان را حفظ کنند. در نتیجه اقتصاد را به دست بخش خصوصی نمی‌دهند و در همیشه بر پاشنه بیکاری و ثبات مشکلات اقتصادی می‌چرخد.

وی افزود: دولت یازدهم و دوازدهم حرف‌های بهتری درباره سپردن اقتصاد به بخش خصوصی طرح کرده است اما مثل دیگر دولت‌‌ها رفتار و عمل می‌کند.

به گفته فزونی از جمله مشکلات همیشگی و موانع ناشی از دولت بودن اقتصاد چند نرخی بودن ارز است که تبدیل به بازی برای دولت شده است.

وی با بیان این‌که رییس کل بانک مرکزی هر سال واقعی‌سازی نرخ ارز را وعده می‌دهد، گفت: اما در پایان سال اعلام می‌کند که این وعده در سال آینده محقق خواهد شد. این نشان می‌دهد که دولت عزم جدی و قصد واقعی برای یکسان‌سازی نرخ ارز ندارد. عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران ادامه‌داد: زمانی که ارز بیش از نرخ ۴ هزار و ۳۰۰ تومان به صراف فروخته شود، به‌طور حتم هیچ صرافی آن را با نرخ ۴ هزار و ۱۰۰ تومان به مردم عرضه نمی‌کند.

فزونی یادآورشد: افزایش نرخ بنزین هم بازی دیگری است که اکنون به راه افتاده است. همه می‌دانند که قیمت حامل‌های انرژی، نرخی نیست که در ایران برای آن تعیین شده است. دولت از پول ملت به بنزین یارانه می‌دهد و آن را پایین نگه می‌دارد.

وی گفت: حرف‌‌ها و نقل‌‌ها از حمایت مالی دولت از این طرح و آن طرح می‌گوید در حالی‌که نباید فراموش کرد که این پول ملت است که دولت آن را مدیریت می‌کند اما تصور غلط اربابی دولت‌‌ها به حاتم بخشی پول ملت می‌انجامد. دولت باید به بهترین شکل ممکن پول ملت را هزینه کند و تا جای ممکن جلوی هدررفت منابع مالی کشور را بگیرد.

 

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران تأکیدکرد: نرخ ارز و بنزین دو مسأله‌ای است که باید دولت با محور قراردادن منافع ملی به درستی در مورد آن تصمیم بگیرد.