پروژه‌های معدنی۳٫۵ میلیارد دلار می‌شود

    رییس اتاق بازرگانی ایران با انتشار جزییاتی از دیدار با رییس ایمیدرو از امضای ۱٫۷ میلیارد دلار قرارداد و افتتاح ۱٫۸ میلیارد دلار طرح‌های معدنی در امسال خبر داد. به گزارش اقتصادنیوز، محسن جلال‌پور به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران و مهدی کرباسیان به عنوان معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت و رییس […]

 

 

رییس اتاق بازرگانی ایران با انتشار جزییاتی از دیدار با رییس ایمیدرو از امضای ۱٫۷ میلیارد دلار قرارداد و افتتاح ۱٫۸ میلیارد دلار طرح‌های معدنی در امسال خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز، محسن جلال‌پور به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران و مهدی کرباسیان به عنوان معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت و رییس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو در دیداری که با هم داشتند که جزییاتی از این دیدار منتشر شده است.

آن طور که رییس اتاق ایران در کانال تلگرام خود نوشته قرار است امسال قرارداد ۱٫۷ میلیارد دلار طرح معدنی امضا و ۱٫۸ میلیارد دلار طرح معدنی افتتاح شود.

وی در این پست خود نوشته که از صحبت‌های رییس ایمیدرو نکات زیر را نگارش کرده است:

ارزش زنجیره معدن دنیا حدود دو هزار میلیارد دلار برآورد شده که زنجیره فولاد بزرگ‌‌ترین زنجیره آن محسوب می‌شود.

زنجیره ارزش معدن و صنایع معدنی آمریکا در سال گذشته از ۷۸٫۳ میلیارد دلار سنگ معدن و ۲۵٫۳ میلیارد دلار بازیافت به ٢۴٠٠ میلیارد دلار در بخش صنعت می‌رسد که ١۴ درصد ‏از حجم اقتصاد ١٧٩٠٠ میلیارد دلاری این کشور است.

تجارت خارجی ایران در بخش معدن و صنایع معدنی در سال ٩۴رقمی معادل ۵٫۱۱ میلیارد دلار بوده است که از این مبلغ، ۵٫۷میلیارد دلار آن، صادرات و ۴ میلیارد دلار آن واردات بوده است.

درسال‌های ٩٣و ٩۴در مجموع بیش از۶۴٠ ملیون دلار پروژه در ایمیدرو افتتاح شده است.

 

در سال ٩۵بیش از ۱٫۸ میلیارد دلار طرح افتتاح و ۱٫۷ میلیارد دلار نیز امضا می‌شود.