بخش خصوصی اکنون برای بقا می‌جنگند

رییس خانه صنعت، معدن ‌و تجارت یزد بخش خصوصی اکنون برای بقا می‌جنگند رییس خانه صنعت، معدن تجارت یزد با انتقاد از کم‌لطفی‌‌ها به بخش خصوصی، گفت: بی‌انصافی است که فرافکنی کنند و همه تقصیر‌ها را گردن بخش خصوصی بیندازند. به گزارش ایسنا، ‌سید‌علی‌اکبرکلانتر با اشاره به مشکلات بخش خصوصی، گفت: خواهش من درک وضعیت […]

رییس خانه صنعت، معدن ‌و تجارت یزد

بخش خصوصی اکنون برای بقا می‌جنگند

رییس خانه صنعت، معدن تجارت یزد با انتقاد از کم‌لطفی‌‌ها به بخش خصوصی، گفت: بی‌انصافی است که فرافکنی کنند و همه تقصیر‌ها را گردن بخش خصوصی بیندازند.

به گزارش ایسنا، ‌سید‌علی‌اکبرکلانتر با اشاره به مشکلات بخش خصوصی، گفت: خواهش من درک وضعیت صنعتگران و تولیدکنندگان در این مقطع خاص و شرایط تحریم و رکود توسط سازمان‌های دولتی است، اوضاعی که متأسفانه به دلیل بعضی سیاست‌های ویران‌کننده اقتصاد در یک دوره ۸ ساله بخش خصوصی را با مشکلات عدیده مواجه کرده است و در نتیجه آنها برای حفظ آبرو و بقا می‌جنگند.

وی ادامه‌داد: منصفانه نیست در شرایطی که اتفاقات ویران‌گری در محیط کسب ‌و کار افتاده و رفع آنها در اختیار و توان مدیران بخش خصوصی نیست، دولت هم به جای کمک به تولیدکنندگان به آنها از طریق سازمان مالیاتی و شرکت‌های خدمات‌رسان مثل گاز، برق و آب، فشار بیاورد و موجب تعطیلی روزافزون محل کسب و کار آنها شود.

رییس انجمن صنایع لعاب ‌و رنگدانه‌های سرامیکی ایران با بیان این‌که باید به سمت افزایش اشتغال‌زایی برویم، افزود: نکته طنز ماجرا این است که اخیراً کسانی که خود ایجادکننده مشکلات فضای کسب ‌و کار بوده‌اند یا نتوانستند آن را بهبود ببخشند و رتبه جهانی ایران را از ۱۲۰ به تک‌رقمی تبدیل کنند و محیط کسب ‌و کار ما را با این همه پتانسیل و استعداد خدادادی مثل سنگاپور نکردند، دارند از مدیریت‌های بخش خصوصی ایراد می‌گیرند.

 

کلانتر در پایان با اشاره به برخی کم‌لطفی‌‌ها به بخش خصوصی، گفت: مگر ما باعث رکود در کشور هستیم؟ مگر من تولید‌کننده در بخش خصوصی در این ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته امکان نوسازی و روزآمد کردن ماشین‌آلات و تکنولوژی خط تولیدم را داشتم و انجام ندادم؟ مگر من قیمت ارز را ۳٫۵ برابر کردم؟ مگر من به بهانه دور زدن تحریم، خزانه را به باد دادم؟ این بی‌انصافی است که فرافکنی کنند و همه تقصیر‌ها را گردن بخش خصوصی بیندازند.