ماهیگیری چین و تأثیر مخرب آن بر کاهش آبزیان جهان چین ماهیهای جهان را میبلعد صنعت ماهیگیری چین برای پرورش ماهیهای خود هزاران ماهی کوچکتر را قربانی میکند و این مسأله تخریب اکوسیستم دریایی و اقیانوسها را به دنبال خواهد داشت. به گزارش سیناپرس، بررسیهای پژوهشگران کمپین گرینپیس (Greenpeace) یا صلح سبز چین نشان میدهد […]
ماهیگیری چین و تأثیر مخرب آن بر کاهش آبزیان جهان
چین ماهیهای جهان را میبلعد
صنعت ماهیگیری چین برای پرورش ماهیهای خود هزاران ماهی کوچکتر را قربانی میکند و این مسأله تخریب اکوسیستم دریایی و اقیانوسها را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش سیناپرس، بررسیهای پژوهشگران کمپین گرینپیس (Greenpeace) یا صلح سبز چین نشان میدهد که کشور چین هزاران ماهی را صرف پرورش ۳گونه از ماهیهای پرورش یافته خود میکند. در حدود ۴هزار ماهی از ۴۰گونه مختلف را میتوان در بندرهای ماهیگیری چینی مشاهده کرد.
۳گونه از بزرگترین ماهیهای این مرکز که محبوبترین گونههای دریایی چین محسوب میشوند، گونه «یلو کروکر» (yellow croaker) هستند. برای تغذیه این گونهها از هزاران ماهی استفاده میشود. براساس تحقیقات، برای پرورش یک کیلوگرم ماهی یلو کروکر نیاز به ۷٫۱۵ کیلوگرم ماهی از گونههای کوچکتر است و این موضوع به معنای تخریب الکوسیستم دریایی است.
این پژوهشها توسط سازمان محیطزیست گرین پیس یا صلح سبز (Greenpeace) حمایت شده و این سازمان در رابطه با اثرات مداوم این پرورشگاه دریایی بر محیطزیست دریایی محلی اظهار نگرانی کرده است. معمولاً برداشت محصولات دریایی توسط چین بین ۸ تا ۹ تن در سال است البته در سال ۲۰۱۵ این میزان به ۱۳٫۱۴ تن رسید. بسیاری از این ماهیها به ماهیهای زباله (trash fish) مشهورند که میتوان ماهی جک مکرل ژاپنی (Japanese jack mackerel) و ماهی مون (moon fish) را در این میان نام برد. لازم به تذکر است که برخی از این ماهیها نادر و کمیاب هستند در حالی که در پرورش ماهی چین برای تغذیه گونه یلو کروکر مورد استفاده قرار میگیرند.
ژو وی (Zhou Wei) عضو کمپین صلح سبز چین در رابطه با مصرف ماهیهای بسیار کوچک و نابالغ اظهار داشت: «اگرچه این ماهیها برای مصرف انسان کوچک و نابالغ هستند اما بهطور فزایندهای آنها را برای صنایع پرورش ماهی چین مورد مصرف قرار میدهند. ادامه این مسأله میتواند باعث کاهش شدید میزان ماهیهای کوچک در اقیانوس شود.»
این کمپین، موضوع پرورش گونه یلو کروکرها را با ویدئو و عکسهای مستند، نشان میدهد. قابل ذکر است که اطلاعات مرتبط با این کمپین در رسانههای اجتماعی چین بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد و کامنتها و نظرات متعددی در رابطه با آن ارائه شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.