تأمین ۸۰ درصد تایر کشور از بازار داخلی

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران تأمین ۸۰ درصد تایر کشور از بازار داخلی رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران می‌گوید: هم اکنون ۹ کارخانه تولید تایر در کشور فعال هستند که در حدود ۸۰ ‌درصد کل نیاز کشور را تأمین می‌کنند. به گزارش خبرخودرو، محمدرضاگنجی اظهار داشت: با توجه به […]

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران

تأمین ۸۰ درصد تایر کشور از بازار داخلی

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران می‌گوید: هم اکنون ۹ کارخانه تولید تایر در کشور فعال هستند که در حدود ۸۰ ‌درصد کل نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

به گزارش خبرخودرو، محمدرضاگنجی اظهار داشت: با توجه به میزان تولید تایر در کشور، تنها باید سالیانه حدود ۴۰ هزار تن تایر وارداتی برای تأمین نیاز داخل وارد شود.

وی با ابراز تأسف از آمار بالای تایرهای وارداتی به کشور گفت: با توجه به توانمندی تولیدکنندگان داخلی در تأمین سهم مهمی از بازار داخل، باید صرفاً تایرهایی وارد کشور شود که امکان تولیدشان در کشور وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز تنها ۲۰ تا ۲۹ درصد از نیاز بازار داخل از طریق واردات قانونی تأمین می‌شود که این میزان واردات نیز مربوط به تایرهایی است که بخش مهمی از آنها در داخل تولید نمی‌شوند.

وی همچنین به سابقه ۶۰ ساله صنعت تایر ایران اشاره کرد و تأکید کرد: صنعت تایر ایران می‌تواند با توجه به تجارب و توانمندی که در تولید دارد طراحی و تولید تایر را بدون وابستگی به کشورهای اروپایی ادامه دهد.

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران تصریح کرد: البته در این مسیر انتظار می‌رود دولت از این صنعت حمایت کند.

به گفته گنجی در حال حاضر این صنعت حدود ۳۴۰ هزار تن در سال تولید دارد و با توجه به این‌که نزدیک به ۸۰ درصد نیاز کل کشور را تأمین می‌کند بنابراین باید مورد حمایت بیش‌تری قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که امروز صنعت تایر ایران جزو بهترین تولیدکنندگان در جهان است، افزود : این صنعت هم اکنون از استانداردهای بسیار خوبی برخوردار است و منطبق با استانداردهای اروپایی تولیدات در این بخش از صنعت صورت می‌گیرد.

وی با توجه به کیفیت و استاندارد بالای تایرهای داخلی گفت: در چنین شرایطی تنها حدود ۵ کارخانه در داخل کشور وجود دارند که به‌طور مستقیم با خودروسازان همکاری کرده و این کارخانه‌ها بخش زیادی از نیاز شرکت‌های خودروسازی کشور را تأمین می‌کنند که مسلماً این جریان بی‌انصافی در حق سایر تولیدکنندگان است.

 

وی افزود: البته تاکنون خودروسازان داخلی همکاری خوبی را با تولیدکنندگان تایر در کشور داشته‌اند و با وجود مشکلاتی که در نحوه پرداخت مطالبات وجود دارد اما همچنان این همکاری به نحوی قابل قبولی ادامه دارد.