افت شدید جمعیت ۳ میلیونی اصناف

رییس اتاق اصناف خلخال اعلام‌کرد افت شدید جمعیت ۳ میلیونی اصناف رییس اتاق اصناف خلخال با ۲۲ سال سابقه در این سمت، معتقد است: اصناف بد‌ترین روزهای خود را می‌گذرانند و به دلیل نبود مشتری در شهرهای کوچک، باید منتظر ریزش سنگین کسبه و افت شدید جمعیت ۳ میلیونی اصناف در یک تا ‌دو سال […]

رییس اتاق اصناف خلخال اعلام‌کرد

افت شدید جمعیت ۳ میلیونی اصناف

رییس اتاق اصناف خلخال با ۲۲ سال سابقه در این سمت، معتقد است: اصناف بد‌ترین روزهای خود را می‌گذرانند و به دلیل نبود مشتری در شهرهای کوچک، باید منتظر ریزش سنگین کسبه و افت شدید جمعیت ۳ میلیونی اصناف در یک تا ‌دو سال آینده بود.

حجت‌ا…مددی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، در مورد فضای کسب ‌و کار در این شهرستان اظهارکرد: ‌به عنوان کاسبی که سال‌هاست در صنف فروش لوازم خانگی فعالیت می‌کنم، باید بگویم وضعیت طوری است که هفته‌ها فروش نداریم و دیگر خبری از کارگر و اشتغال‌زایی نیست چون در شهرستانی چون خلخال با ۹۰ هزار جمعیت، روزانه یک کامیون حامل وسایلی که مردم از دیجی‌کالا سفارش می‌دهند، وارد شهر می‌شود.

وی در مورد کسب‌ و کار مجازی افزود: همه ما می‌دانیم که این اتفاق در تمام دنیا رخ داده و فضای مجازی بدل به فضای واقعی زندگی ما شده و بیش‌تر کارهای روزمره ما در آن انجام می‌شود. در مورد کسب ‌و کار هم موضوع همین است و دیگر کسی برای خرید وسایل مختلف به واحدهای صنفی مراجعه نمی‌کند و با مراجعه به سایت‌های فروش کالا با انواع مدل‌‌ها و قیمت‌های کم‌تر کالای مورد نیازشان را رایگان سفارش می‌دهند. موضوع، مخالفت با این کسب ‌و کار نیست اما کشور ما زیرساخت‌های چنین اتفاقی را ندارد و موجب از بین رفتن شغل‌‌ها و فرصت‌های شغلی بسیاری می‌شود، طوری که شغل آفرینی کسب‌ و کار نوین اصلاً به چشم نمی‌آید.

مددی با اشاره به قیمت‌های پایین کالا در سایت‌های فروش نسبت به واحدهای صنفی گفت: ‌بسیاری از کالاهای دیجی کالا از غرب کشور و به صورت قاچاق وارد می‌شوند و مالیات و نظارتی روی آن وجود ندارد اما برای واحدهای صنفی ماجرا طور دیگری است و سخت‌گیری بسیاری پیش‌رو است.

 

وی در پایان به وضعیت اصناف اشاره کرد و افزود: ‌پس از ۲۲ سال ریاست و حضور در حوزه اصناف، این موضوع را با پوست و گوشتم حس کرده‌ام و باید بگویم با این وضعیت در آینده جمعیت ۳ میلیونی اصناف با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد.