مجلس و دستور کاری به نام راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی

مجلس و دستور کاری به نام راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی کمیسیون فرهنگی مجلس اخیراً طرح‌های مربوط به صداوسیما را در دستور کار خود قرارداده که یکی مربوط به نحوه چگونگی اداره صداوسیماست و دیگری بررسی راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی است. به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس که به همراه محمداسماعیل‌سعیدی و عباس‌سرمست […]

مجلس و دستور کاری به نام راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی

کمیسیون فرهنگی مجلس اخیراً طرح‌های مربوط به صداوسیما را در دستور کار خود قرارداده که یکی مربوط به نحوه چگونگی اداره صداوسیماست و دیگری بررسی راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس که به همراه محمداسماعیل‌سعیدی و عباس‌سرمست نمایندگان تبریز و از دبیران کمیسیون فرهنگی مجلس از بخش‌هایی از معاونت برون‌مرزی دیدار کرد، گفت: با بررسی عملکرد شبکه‌های برون‌مرزی مشخص است این معاونت مأموریت‌های خود را در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در حوزه‌ها و کشورهای مختلف به خوبی انجام داده است.

احد آزادی‌خواه افزود: در سفرهای مأموریتی خارج از کشور، شاهد تأثیر فعالیت‌های شبکه‌های برون‌مرزی در صدور پیام انقلاب و معرفی ایران اسلامی هستیم و می‌توان گفت عملکرد خوب این رسانه‌ها عمق استراتژی جمهوری اسلامی را در خارج از مرز‌‌ها افزایش داده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این‌که شبکه‌های برون‌مرزی فرصت خوبی را برای صدور پیام انقلاب فراهم کرده‌اند، تأکید کرد: مسؤولان باید با حمایت‌های خود به توسعه کمی و کیفی شبکه‌های برون‌مرزی کمک کنند و در این مسیر کمیسیون فرهنگی مجلس می‌تواند تأثیرگذار باشد.

آزادی‌خواه اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس اخیراً طرح‌های مربوط به صداوسیما را در دستور کار خود قرارداده که یکی مربوط به نحوه چگونگی اداره صداوسیماست و دیگری بررسی راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه بودجه تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده بر این است که سهمی از بودجه سالانه دولت را برای هزینه‌های تولید محتوای صداوسیما به ویژه در بخش برون‌مرزی اختصاص دهد.

در این نشست که مهدی‌مجتهد، قائم‌مقام معاونت و حسینی‌خبیر، مدیر روابط عمومی برون‌مرزی حضور داشتند، پیمان‌جبلی، معاون برون‌مرزی با تشریح فعالیت‌های شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی این معاونت گفت: برنامه‌سازی و اقداماتی که در شبکه‌های برون‌مرزی صورت می‌گیرد با شبکه‌های داخلی رسانه ملی قابل قیاس نیست، چرا که حوزه فعالیت و مخاطبان ما در خارج از مرز‌‌ها هستند و علاوه بر ضرورت توجه به گوناگونی سلایق و نیازسنجی مخاطبان، حساسیت‌های ویژه‌ای نیز وجود دارد.

 

جبلی ادامه داد: براساس نظرسنجی‌های در داخل کشور، رسانه ملی در مقایسه با دیگر رسانه‌ها بی‌رقیب است اما در شبکه‌های برون‌مرزی رقبای بسیار جدی داریم و خنثی کردن دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده شبکه‌های برون‌مرزی است اما مسؤولان، کم‌تر با وظایفی که برون‌مرزی بر عهده دارد، آشنایی دارند و توجه چندانی به این شبکه‌ها نمی‌شود.