احتمال ادغام همراه اول و مخابرات؟!

تودیع و معارفه مدیران مخابرات و شرکت ارتباطات سیار برگزار شد احتمال ادغام همراه اول و مخابرات؟! مراسم تقدیر و معارفه هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار برگزار شد. به گزارش ایسنا، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل، رییس، نایب رییس، اعضای هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار در سالن همایش‌های […]

تودیع و معارفه مدیران مخابرات و شرکت ارتباطات سیار برگزار شد

احتمال ادغام همراه اول و مخابرات؟!

مراسم تقدیر و معارفه هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل، رییس، نایب رییس، اعضای هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

رییس جدید هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در این مراسم با بیان این‌که برنامه جدیدی ندارم که اعلام کنم، گفت که قرار است تا طبق برنامه‌های قبلی‌‌ در این مجموعه کار کنم.

مهدی‌صفری ضمن ذکر پیشینه‌ای از سابقه فعالیت مخابراتی خود تأکیدکرد: من خود یک مخابراتی هستم که حالا دوباره فرصتی برای انجام خدمت برای من پیش آمده است. من برنامه جدیدی ندارم که اعلام کنم. ما طبق برنامه‌ای که قبلی‌‌ها داشته‌اند پیش می‌رویم اما چنانچه در ادامه احساس کنیم نیاز به اعمال تغییراتی هست، حتماً آن موقع تغییرات را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان این‌که از طریق کانال‌هایی سعی می‌کنیم تا مشکل ارزی را در مخابرات حل کنیم، اظهارکرد: برخی‌‌ها گفته‌اند من اصلاً اسم مخابرات را هم نشنیده‌ام! من می‌خواهم بگویم بله شنیده‌ام؛ رشته کارشناسی من مهندسی مخابرات بوده، کارشناسی ارشد من مهندسی مخابرات و دکترای من هم همین رشته بوده است.

بزرگ‌‌ترین مسأله مخابرات، تعامل با بخش خصوصی است

همچنین وی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید شرکت مخابرات در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تعامل بخش خصوصی با مخابرات، اظهارکرد: بیش‌ترین کاری که باید انجام شود در واقع تعامل با بخش خصوصی و کسانی است که در بخش خصوصی IT و ICT فعالیت دارند تا بتوانیم منابع‌مان را تجمیع کنیم و خدمات خوبی را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حوزه IT و ICT در مخابرات، اظهارکرد: نتیجه تعامل مخابرات با بخش خصوصی درنهایت رضایت مردم خواهد بود.

صدری در پاسخ به این سؤال که احساس می‌کند بزرگ‌ترین مسأله حال حاضر مخابرات که او باید با آن مواجه شود چیست، گفت: بحث تعامل با بخش خصوصی چه در حوزه محتوا و چه در حوزه‌های دیگر بزرگ‌ترین مسأله ماست. امیدواریم بتوانیم یک چابکی را پیدا کنیم تا پابه‌پای بخش خصوصی حرکت کنیم و سرویس‌های خوبی را به مردم ارایه دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر ضرورت حل مسایل مربوط به منابع انسانی در این شرکت، اظهارکرد: ما پیگیر حل مشکلات و ارتقای سطح کیفی خدمات به نیروی انسانی زیرمجموعه شرکت مخابرات هستیم و امیدواریم بتوانیم این مسایل را حل کنیم.

وجود مشکلات در سودآوری تلفن‌های ثابت

رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت ارایه خدمات به مشتریان به صورت یک بسته واحد، این بسته را شامل خدمات ثابت و همراه توصیف کرد.

در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران شرکت مخابرات ایران در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در حوزه تلفن همراه که همیشه سودآوری صعودی داشته است، روند خوبی داشته‌ایم اما در حوزه تلفن‌های ثابت مشکلاتی در حوزه سودآوری وجود دارد که بعضی از موارد آن خارج از حوزه مدیریتی بوده، اما خوشبختانه از سال ۱۳۹۵ این مسیر به سیر طبیعی خود برگشته و در حال بهتر شدن است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال ادغام همراه اول و شرکت مخابرات نیز بیان‌کرد: بهتر است از منظر تکنولوژیک و منافع بازار به این مسأله نگاه کنیم؛ امروز همه اپراتور‌ها به این سمت حرکت می‌کنند که تمام خدمات مورد نیاز مشتریان را در قالب یک بسته به مشتریانشان ارایه کنند. این بسته شامل یک بسته ارتباطات ثابت و اینترنت و در کنار آن ارتباطات موبایلی است.

 

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه‌کرد: برای این‌که از سرمایه‌گذاری موازی جلوگیری شود و هزینه‌ها کاهش پیدا کند، الزاماً همه اپراتورهای دنیا به این سمت حرکت کرده‌اند، در حالی‌که ما با تأخیر وارد این قضیه شده‌ایم، چرا که امکان ندارد در بازار رقابت جداگانه سرمایه‌گذاری موازی انجام دهیم.