تابستان آینده تنش آبی احتمالی در استان البرز، مدیریت و کنترل می‌شود

با اجرای پروژه‌های جدید تابستان آینده تنش آبی احتمالی در استان البرز، مدیریت و کنترل می‌شود با پیش‌بینی و اجرای پروژه‌های جدید آبرسانی و ایجاد آمادگی‌های لازم، تنش آبی احتمالی شهرهای استان البرز در تابستان سال ۹۷ کاهش یافته و مدیریت و کنترل می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، غلامرضارضایی‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان […]

با اجرای پروژه‌های جدید

تابستان آینده تنش آبی احتمالی در استان البرز، مدیریت و کنترل می‌شود

با پیش‌بینی و اجرای پروژه‌های جدید آبرسانی و ایجاد آمادگی‌های لازم، تنش آبی احتمالی شهرهای استان البرز در تابستان سال ۹۷ کاهش یافته و مدیریت و کنترل می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، غلامرضارضایی‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان البرز با اعلام این مطلب بیان داشت: با توجه به محدودیت منابع تأمین آب به‌خصوص در سفره‌های زیرزمینی آب که عمده‌‌ترین منبع تأمین آب استان هم به‌شماررفته و سالانه شاهد افت سطح این منابع هم هستیم و کاهش شدید بارش‌های جوی در سال آبی جاری از یکسو و افزایش جمعیت زیرپوشش با توجه به این‌که استان البرز دارای بالا‌ترین رشد جمعیت در سطح کشور است از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ با مشکلاتی در تأمین و توزیع آب شرب در شهرهای استان روبه‌رو شویم.

 وی افزود: براساس این شواهد و پیش‌بینی‌ها، اقدامات و آمادگی‌های لازم برای مقابله با این شرایط برنامه‌ریزی شده است که با اجرای این برنامه‌ها تعداد شهرهایی که احتمال تنش و بروز مشکل کم آبی در آنها محتمل است به۳ شهر کاهش می‌یابدکه شامل شهرهای کمالشهر، نظرآباد و مهرشهر است اما بروز مشکل در این ۳ شهر هم به‌صورت محدود و کنترل شده خواهد بود.

رضایی‌فر با اشاره به مجموعه اقدامات و پروژه‌های جدیدی که برای مقابله با شرایط کم آبی سال آینده به مرحله اجرا رسیده‌اند، ادامه‌داد: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۱۶ حلقه چاه جدید و در نیمه اول سال ۹۷ هم ۱۲ حلقه چاه دیگر حفر و تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. همچنین ساخت یک واحد ایستگاه جدید پمپاژ برای افزایش برداشت آب از سامانه خط انتقال سد طالقان به ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و اجرای ۱۹ کیلومتر خطوط لوله‌گذاری مرتبط آن و همچنین اجرای ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری‌های دیگر هم مدنظر قرار گرفته است. ضمن این‌که مخازن ذخیره آب در شهرهای گلسار و شهر جدید هشتگرد هم به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی تصریح‌کرد: برای اجرای مجموعه اقدامات پیشگیرانه فوق ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار صرف خواهد شد که تاکنون

 ۹۸ میلیارد تومان آن از محل منابع داخلی این شرکت و تبصره‌های قانونی هزینه شده است.

 

رضایی‌فر در پایان با اشاره به کاهش بارش‌های جوی و کمبود آب در منابع سطحی و سفره‌های زیرزمینی خواستار همراهی و همکاری بیش‌تر شهروندان در مدیریت مصرف آب و رعایت الگوهای درست مصرف بهینه  آب شد تا بتوان کنترل و مدیریت بهتری برای کاهش تنش‌های احتمالی آینده انجام داد.