معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح سرمایه اصلی سپاه مردم است معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن در تلاش است سپاه را از این سرمایه محروم کند. به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعودجزایری در گردهمایی سراسری مسؤولان روابطعمومی سپاه اظهارکرد: […]
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح
سرمایه اصلی سپاه مردم است
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن در تلاش است سپاه را از این سرمایه محروم کند.
به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعودجزایری در گردهمایی سراسری مسؤولان روابطعمومی سپاه اظهارکرد: روابطعمومی موفق میتواند شأن و منزلت سازمانش را ارتقا دهد و بین سازمانهای مربوطه و مردم، رابطه مفید برقرار کند.
وی افزود: یکی از نخستین نهادهایی که همزمان با تولد و شکلگیری سپاه ایجاد شد، روابطعمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و امروزه نیز این نهاد با پیشرفت تحسینبرانگیز خود از یک نهاد صرفاً اطلاعرسانی عبور کرده است.
جزایری با اشاره به رسالت سپاه نقش روابطعمومی را در انعکاس فعالیتهای عظیم آن و ارتقای جایگاه این نهاد در بین مردم مهم شمرد و افزود: سپاه در انقلاب اسلامی متکی بر مردم بوده و فاصله و مرزی بین آن و مردم وجود ندارد و در واقع سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن همواره در تلاش بوده است سپاه را از این سرمایه اجتماعی محروم سازد لذا ایجاد شکاف بین مردم و این نهاد انقلابی را هدف خود قرارداده است.
وی ولایت فقیه و سپاه را نهادهایی دانست که در مقطع تاریخی کنونی بیشترین هجمههای دشمن معطوف به آنها بوده و نقش روابطعمومی و بلکه اصحاب رسانه در خنثیسازی این عملیات روانی دشمن مهم است و علت اصلی این دشمنی به روشنی و با صداقت آشکار شده است و آن عبارت از این واقعیت است که رهبری و سپاه در صف مقدمستیز با دشمنان امت اسلامی هستند.
جزایری روابطعمومی را کانال ارتباطی سپاه با جامعه قلمداد و رهبران، نخبگان و آحاد مردم را هرم این ارتباط دانست و تصریحکرد: روابطعمومی سپاه در تعامل با جامعه مخاطب میتواند ارتقای منزلت و سرمایه اجتماعی این نهاد که در واقع ظرفیتسازی قوی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران برای پیشبرد آرمانها متعالی است را منطقی و هوشمندانه حفظ و تقویت نماید.
وی نقش روابطعمومی سپاه در خنثیسازی عملیات روانی و هجمهای رسانهای دشمن را بسیار حساس و انکارناپذیر توصیف کرد و گفت: ایفای نقش سپاه در این عرصه علاوه بر مصونیتسازی برای سپاه و ناکارآمد ساختن ترفندهای دشمن برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و روحیه و نگاه مردم، مانع ریزش سرمایه اجتماعی این نهاد شده و حتی موجبات حمایتهای فراملی از انقلاب و سپاه را فراهم میسازد.
جزایری سپاه را سرمایه ملی، منطقهای و جهانی ملت ایران محسوب و در برشماری عوامل مؤثر در تقویت سرمایه اجتماعی این نهاد انقلابی و خادم خاطرنشانکرد: عدالتخواهی و ظلمستیزی، قانونگرایی و نظم، صداقت در گفتار و عمل و تلاشگری و حضور به هنگام کنار مردم و پرهیز از دچار شدن به سیاستزدگی، دقت در سبک زندگی ارزشی و متناسب با فرهنگ دینی و ارزشی و برجستهتر از همه مصونیت و دینگرایی از جمله عوامل تأثیرگذار در صیانت از سرمایه اجتماعی سپاه است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به عوامل مؤثر در کاهش منزلت و سرمایه اجتماعی سپاه گفت: هرگونه تغییر رویکرد و رفتار که زمینه ایجاد زاویه با اصول و ارزشهای انقلاب و رابطه دقیق سپاه با مردم را فراهم سازد، اقدام غیرهوشمند و کمککننده به عملیات روانی دشمن خبیث است.
وی شناخت محیطزیست و مأموریت را از مؤلفههای مهم در موفقیت یک روابطعمومی هوشمند و کارآمد دانست و افزود: اشراف در روابطعمومی در ۳ حوزه درون سپاه، مخاطب و تاکتیکهای عملیات روانی دشمن از موضوعاتی است که موفقیت بیشتر روابطعمومی سپاه را همواره تضمین کرده است.
جزایری در پایان با قدردانی از همت و تلاشهای روابطعمومی سپاه در بهرهگیری هوشمندانه و مؤثر از ظرفیتهای رسانهای کشور برای نمایش اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی تأکیدکرد: تصویرسازی درست از سپاه، بسیج در جایی که انعکاس حقایق و واقعیات است امری بسیار حساس بوده که با نقشپذیری جامعه رسانهای کشور که بحمدا… عالمانه و مسؤولانه در دستور کار اصحاب رسانه قرار دارد برای ملت ایران و علاقهمندان به انقلاب و نظام اسلامی الهامبخش و امیدآفرین است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.