دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه کشور پیشبینی کرد قیمتگذاری دستوری خودرو چالش آینده رنو در ایران دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور پیشبینی کرد که شرکت رنو به دلیل دستوری بودن قیمتگذاری خودرو در ایران در آینده با مشکل مواجه شود. به گزارش ایرنا، آرشمحبینژاد توضیحداد: رنو مشتری دو خودروساز بزرگ کشور یعنی […]
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه کشور پیشبینی کرد
قیمتگذاری دستوری خودرو چالش آینده رنو در ایران
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور پیشبینی کرد که شرکت رنو به دلیل دستوری بودن قیمتگذاری خودرو در ایران در آینده با مشکل مواجه شود.
به گزارش ایرنا، آرشمحبینژاد توضیحداد: رنو مشتری دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایرانخودرو و پارسخودرو است و از آنجایی که این خودروسازان نمیتوانند به راحتی قیمتهایشان را افزایش دهند، در آینده در خصوص قطعات منفصل (سی.کی.دی) با چالش مواجه خواهند شد.
محبینژاد یادآوریکرد: بزرگترین چالش در ماههای آینده افزایش قیمت مواداولیه و حذف ارز مبادلهای از قطعهسازان است که منجر به افزایش قیمت نهایی این تولیدات خواهد شد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور اظهارکرد: شرکت خودروسازی رنو برنامهریزی خاصی برای شرکای استراتژیک خود از جمله قطعهسازان دارد و در این راستا یک رابطه برد-برد تعریف کرده است.
محبینژاد افزود: افزایش تیراژ تولید محصولات رنو در ایران و پیگیری استراتژی «هر مدل خودرو، یک قطعهساز» از سوی این شرکت، تیراژ قطعهسازان ایرانی را اقتصادی کرده و به تدریج بالاتر خواهد برد.
به گفته این مقام صنفی، قطعات تولیدی قطعهسازان ایرانی تاکنون به قیمتهای عادلانه از سوی رنو خریداری شده و تیراژ اقتصادی سبب میشود تا توسعه همکاریهای دوجانبه را شاهد باشیم.
وی با اشاره به برنامهریزی فرانسویها برای آموزش قطعهسازان ایرانی، گفت: اجرای استانداردهای جدید رنو و سیستمهای کیفی که از قطعهسازان میخواهند، همگی ارتقای کیفی سازندگان قطعات خودرویی را موجب خواهد شد.
محبینژاد با اشاره به یکی از بندهای قرارداد رنو با قطعهسازان ایرانی، بیانداشت: در صورت تأخیر در اجرای قرارداد یا پرداختها، جریمه برای این شرکت در نظر گرفته شده که خود، مشوقی برای قطعهسازان است.
وی یادآوریکرد: چنین رویهای را از آغاز فعالیت رنو در کشورمان شاهد بودیم و حال که این شرکت با شرکتهای نیسان و میتسوبیشی ژاپن ادغام و به بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان بدل شده، برنامهریزی خاصی برای شرکای استراتژیک خود از جمله قطعهسازان دارد و یک رابطه برد- برد تعریف کرده است.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور ادامهداد: شرکت رنو علاوه بر جلب رضایتمندی مشتریان، به دنبال جلب رضایت زنجیره تأمین از جمله قطعهسازان نیز هست و در این پیوند، تدوین استانداردهای سختگیرانه، برنامههای ارتقای کیفی و رابطه برد- برد یاد شده، موجب تقویت همکاریها خواهد شد.
پیش از این منصورمعظمی، رییس هیأت عامل ایدرو اظهار کرده بود: اکنون ۱۵ قطعهساز داخلی داریم که تولیداتشان از قابلیت صادرات برخوردار است و در قرارداد منعقده با رنو مقرر شده شمار آنها یعنی قطعهسازانی که تولیداتشان در سطح استاندارد جهانی باشد، به ۶۰ مورد برسد.
استانداردهای جدید خودرویی
محبینژاد با اشاره به اعلام استانداردهای جدید ۸۵گانه از سوی سازمان ملی استاندارد ایران که باید تا دیماه ۹۷ اجرایی شوند، اظهارداشت: در این زمینه شرکت رنو نیز استانداردها و مشخصات قطعات جدید خود را به قطعهسازان اعلام کرده و در مقابل قیمتهای جدید قطعهسازان را دریافت کرده است.
رامتیناسماعیلی، مدیرعامل رنوپارس در خصوص استانداردهای جدید ۸۵گانه سازمان ملی استاندارد که باید تا ابتدای دیماه سال آینده اجرایی شوند، گفت: مطابق این استانداردها، همه محصولات رنوپارس که اکنون در ایران تولید میشوند (از جمله ال۹۰، ساندرو و…)، از خط خارج خواهند شد.
اسماعیلی گفت: در این زمینه به دنبال عرضه پلتفرم جدید برای تولید خودروهای جدید مطابق با این استانداردها هستیم؛ اما همه خودروهای وارداتی رنو از آنجایی که مطابق استانداردهای روز اروپا تولید میشوند، برای تردد در سطح خیابانها و جادههای ایران مشکلی نخواهند داشت.
وی بیانداشت: در این زمینه با قطعهسازان و تأمینکنندگان قطعات مشاوره کرده و قیمت گرفتهایم؛ آنان برای تأمین قطعه خودروهای جدیدی که مطابق برنامه جایگزین خودروهای قدیمی میشوند، آمادگی داشته و قیمتهایشان نیز کاملاً رقابتی است.
اجرای فاز نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو از روز نخست دیماه ۱۳۹۶، تولید و واردات برخی از خودروهای غیراستاندارد را از دستور کار خودروسازان خارج کرد.
همچنین نیرهپیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه گفته بود: بازگشت به خط تولید خودروهایی که قادر به پاس کردن استانداردهای ۵۵گانه این سازمان تا ابتدای زمستان امسال نشده بودند، مستلزم گذراندن استانداردهای ۶۳گانه تا اول دیماه ۹۷ است.
پیروزبخت تصریحکرد: اما از ابتدای زمستان آینده به بعد پشت سر گذاشتن ۸۵ استاندارد الزامی است و ۲۲ استاندارد دیگر نیز اضافه خواهد شد.
گفتنی است که در دوره پسابرجام و با گذشت بیش از ۱۰ ماه از امضای توافق اولیه در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶، مردادماه امسال قرارداد بزرگترین سرمایهگذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین شرکت خودروسازی رنو فرانسه و ایدرو به عنوان نماینده بخش دولتی در ایران و شرکت «پرتو نگین ناصح» به عنوان نماینده بخش خصوصی امضا شد.
این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعهسازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه سالیانه ۱۵۰ هزار دستگاه است.
براساس این توافقنامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خواهد داشت.
این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه، خرید و بومیسازی، تولید خودرو و توزیع و صدور آن در شبکه توزیع و تحت استاندارد شرکت رنو در بازارهای داخلی و خارجی، فعال خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.