ادعای قصور پزشکی برای یکی از مقامات سیاسی کذب است

ادعای قصور پزشکی برای یکی از مقامات سیاسی کذب است سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که قصور در رسیدگی به بیماری یکی از مقامات سیاسی کشور که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اظهارنظری غیرمسؤولانه و خلاف است، گفت: در روند درمان بیماری او هیچ‌گونه کوتاهی صورت نگرفته است. به گزارش فارس، ایرج حریرچی قائم مقام […]

ادعای قصور پزشکی برای یکی از مقامات سیاسی کذب است

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که قصور در رسیدگی به بیماری یکی از مقامات سیاسی کشور که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اظهارنظری غیرمسؤولانه و خلاف است، گفت: در روند درمان بیماری او هیچ‌گونه کوتاهی صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که قصور در رسیدگی به بیماری یکی از مقامات سیاسی کشور که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، اظهارنظری غیرمسؤولانه و خلاف است، اظهار داشت: در روند درمان بیماری ایشان هیچ‌گونه کوتاهی صورت نگرفته است؛ از ابتدا در جریان جزییات درمان ایشان بودیم و اقدامات و توصیه‌های کاملاً علمی و مطابق آخرین پیشرفت‌های روز دنیا در داخل کشور برای ایشان انجام شده است.

وی افزود: تبعیت از توصیه‌های پزشکی جزو اختیارات بیماران است و در صورت عدم قبول توصیه‌های درمانی و یا تعویق در انجام دستورات پزشکی توسط بیمار، قاعدتاً مسؤولیتی متوجه پزشک یا تیم پزشکی معالج نیست.

حریرچی اضافه کرد: تمام اقداماتی که در خارج از کشور و در مدت اقامت این مقام سیاسی انجام شده است، با همان کیفیت و تأثیر در داخل کشور قابل انجام بوده و توصیه وزارت بهداشت این است که اطرافیان ایشان سیر مراحل درمانی را اطلاع‌رسانی کنند تا سوءتفاهم پیش آمده رفع شود و از پزشکان معالج خبره و عالی مقام ایشان در داخل کشور هم تقدیر و تشکر به عمل آید.

 

قائم مقام وزارت بهداشت ضمن گلایه از سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی گفت: این همکاران باید بر اساس وظیفه صنفی خود، از جایگاه علمی، تخصص و تعهد پزشکان ایرانی به نحو مقتضی حمایت و دفاع کنند.