سلام تراکتورسازی به سالام!

سلام تراکتورسازی به سالام! باشگاه تراکتورسازی بعد از چندین روز مذاکرات، جانشین یحیی گل‌محمدی در این تیم را معرفی کرد و سرمربی سرشناس ترکیه‌ای را به تبریز آورد. به گزارش «ورزش سه»، بعد از آن‌که مسؤولان تراکتورسازی و بنابر خواسته هواداران این تیم تصمیم به تغییر در رأس کادر فنی این تیم گرفتند، نمایندگان این […]

سلام تراکتورسازی به سالام!

باشگاه تراکتورسازی بعد از چندین روز مذاکرات، جانشین یحیی گل‌محمدی در این تیم را معرفی کرد و سرمربی سرشناس ترکیه‌ای را به تبریز آورد.

به گزارش «ورزش سه»، بعد از آن‌که مسؤولان تراکتورسازی و بنابر خواسته هواداران این تیم تصمیم به تغییر در رأس کادر فنی این تیم گرفتند، نمایندگان این باشگاه برای انتخاب سرمربی جدیدشان از روز سه‌شنبه هفته گذشته راهی ترکیه شدند تا با گزینه‌های مختلفی که مد نظر دارند، وارد مذاکره شوند.

طی یک هفته اخیر از مصطفی دنیزلی و ارسون‌یانال به‌عنوان گزینه‌های نهایی سرمربیگری تراکتورسازی نام برده می‌شد و حتی شایعاتی به‌طور جدی مطرح بود که توجه به سابقه کار دنیزلی در ایران و همچنین رابطه خوب او با مصطفی آجورلو، این مربی مجدداً به لیگ برتر بازمی‌گردد و از سوی دیگر رسانه‌های ترکیه‌ای نیز خبر از نهایی شدن این توافق داده بودند.

اما در نهایت باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد بامداد روز پنجشنبه هفته گذشته با «ارتورو سالام برای» سرمربیگری تیمش به توافق نهایی رسیده است.

ارتورو سالام ترکیه‌ای که ۴۸ سال دارد، کار سرمربیگری را در ۳۴ سالگی و با تیم سامسون‌اسپور آغاز کرده و بعد از آن هدایت تیم‌هایی همچون قیصریه اسپور، بشیکتاش، بورسیااسپور، اسکیسهیراسپور و مالاتیااسپور را برعهده داشته که در این مدت موفق شده کار بزرگی انجام دهد و بورسیا اسپور که خارج از تیم‌های قدرتمند سنتی ترکیه است را به قهرمانی سوپر لیگ این کشور برساند و جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد.

سالام نخستین گزینه‌ای بوده که مدیران باشگاه تراکتورسازی در ترکیه با او وارد مذاکره شدند؛ اما این مربی ابتدا برای حضور در این تیم موافقت نکرده؛ ولی در نهایت نمایندگان باشگاه تبریزی توانسته‌اند رضایت او را جلب کنند تا به ایران بیاید.

این مربی جوان، در دوره خود بازیکن مطرح و گران‌قیمتی بوده و در کارنامه‌اش سابقه بازی در بشیکتاش و سامسون‌اسپور هم دیده می‌شود و همچنین در قیصریه‌اسپور نیز مربی حامدکاویانپور هم بوده است.

یکی از مزیت‌هایی که مدیران تراکتور را ترغیب به همکاری با ارتوروسالام کرده سن پایین او بوده، چراکه سن این مربی ۲۰ سال کم‌تر از مصطفی‌دنیزلی است و علاوه بر کارنامه مثبت، قیمت مناسبت‌تری داشته که موجب شده مسؤولان باشگاه تبریزی بیش‌تر از سایر گزینه‌ها با او مذاکره کنند.

در همین ارتباط، مدیر رسانه‌ای باشگاه تراکتورسازی با اعلام این خبر اظهار داشت: نمایندگان باشگاه طی روزهای گذشته در استانبول با ۳ مربی صاحب نام و مطرح فوتبال ترکیه مذاکرات فشرده‌ای داشتند که در نهایت ارتوروسالام انتخاب شد.

وی اضافه کرد: یکی از گزینه‌های اصلی همان‌طور که در رسانه‌ها مطرح شد مصطفی‌دنیزلی بود که چند جلسه مذاکرات فشرده‌ای با او صورت گرفت و شرایط مختلف همکاری از جمله قرارداد کوتاه مدت همچنین بلند مدت بررسی شد. در نهایت وی جهت عقد قرارداد به مدت یک و نیم فصل دو میلیون دلار درخواست کردند.

مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی در خصوص مذاکرات با ارسون‌یانال نیز گفت: نمایندگان تراکتورسازی نشست و مذاکره فشرده‌ای با ارسون‌یانال داشتند که جلسه دو طرف بیش از ٦ ساعت به طول انجامید و در نهایت یانال پاسخ خودشان را اعلام کردند. او با وجود تمایل به همکاری اعلام کردند در این مقطع امکان حضور در تبریز را ندارند اما برای هدایت تراکتورسازی از ابتدای فصل آینده اعلام آمادگی کردند.

 

حال باید منتظر ماند و دید که تراکتور تحت هدایت سالام به چه جایگاهی در فصل جاری دست پیدا خواهد کرد.