رشد ۶٫۸ درصدی اقتصاد چین

رشد ۶٫۸ درصدی اقتصاد چین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد اقتصاد چین بیش از آنچه پیش‌بینی‌‌‌ها نشان داده بود، رشد داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آماری که روز پنجشنبه منتشر شده است، نشان می‌دهد اقتصاد چین در سال ۲۰۱۷ رشدی ۶٫۸ درصدی را تجربه کرده است. این رشد […]

رشد ۶٫۸ درصدی اقتصاد چین

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد اقتصاد چین بیش از آنچه پیش‌بینی‌‌‌ها نشان داده بود، رشد داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آماری که روز پنجشنبه منتشر شده است، نشان می‌دهد اقتصاد چین در سال ۲۰۱۷ رشدی ۶٫۸ درصدی را تجربه کرده است. این رشد اقتصادی برای چین از سال ۲۰۱۰ تا کنون، بی‌سابقه بوده است.

خبرگزاری فرانسه در نظرسنجی‌ خود از تحلیلگران اقتصادی، رشد اقتصاد چین در سال گذشته میلادی را ۶٫۸ درصد پیش‌بینی کرده بود. این در حالی است که دولت چین این رشد را کم‌تر و در حدود ۶٫۵ درصد اعلام کرده بود.

این عملکرد، نشانه مطلوبی برای دومین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۶، رشدی ۶٫۷ درصدی را تجربه کرده بود که کم‌ترین سطح خود در بیش از یک ربع قرن گذشته به شمار می‌رفت.

این آمار در حالی منتشر شده است که چین اقدامات خود برای مبارزه با آلودگی را افزایش داده است؛ به‌طوری که در زمستان جاری، تولیدات صنعتی ذوب آهن فولاد و برخی از کارخانه‌ها در چین به نصف کاهش یافته است.

 

اداره آمار ملی چین اعلام کرده است اقتصاد این کشور در ۳ ‌ماهه نهایی سال ۲۰۱۶، رشدی ۶٫۸ درصدی داشته است که با رشد آن در ۳ ماهه سوم این سال برابری می‌کند؛ اما نسبت به رشد ۶٫۹ درصدی ۳ ‌ماهه‌های اول و دوم سال گذشته میلادی اندکی کم‌تر بوده است.