سامانه ستاد نقص دارد!!

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک سامانه ستاد نقص دارد!! مجوز ترک‌تشریفات مناقصه در قرارداد سامانه داده‌ها هنوز صادر نشده است ! رمضانعلی صادق‌زاده، پیرامون نظر شریعتمداری وزیر دولت دوازدهم در خصوص ترک‌تشریفات سامانه داده‌ها، عنوان کرد: آقای شریعتمداری هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند ولی صددرصد در جریان فرایند‌‌ها باید از این به بعد […]

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک

سامانه ستاد نقص دارد!!

مجوز ترک‌تشریفات مناقصه در قرارداد سامانه داده‌ها هنوز صادر نشده است !

رمضانعلی صادق‌زاده، پیرامون نظر شریعتمداری وزیر دولت دوازدهم در خصوص ترک‌تشریفات سامانه داده‌ها، عنوان کرد: آقای شریعتمداری هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند ولی صددرصد در جریان فرایند‌‌ها باید از این به بعد قرار بگیرند.

 دکتر صادق‌زاده در خصوص شائبه چند شغلی بودنش به صابرنیوز گفت: قائم‌مقامی شغل و سمت محسوب نمی‌شود و در چارت وزارتخانه وجود ندارد و همچنین قائم‌مقام، اسناد تعهدآور را امضا نمی‌کند و فقط یک عنوان است! ولی در خصوص مجری طرح‌های صنایع نوین این گونه است، شخصی که به سمت معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت منسوب می‌شود، معمولاً مجری طرح‌های صنایع نوین هم می‌گردد. من سال گذشته سرپرست معاونت آموزش بودم و به طبع آن مجری طرج‌های صنایع نوین هم شدم ولی بعد از انتساب آقای قبادیان به سمت معاونت آموزش، وی مجری طرح‌های صنایع نوین شد.

 وی پیرامون علت حضورش در صنایع نوین اضافه کرد: به دلیل این‌که قائم‌مقام آقای قبادیان در معاونت آموزش هستم به او در برخی از کار‌‌ها در صنایع نوین کمک می‌کنم ولی سمت قانونی و رسمی در آنجا ندارم.

قائم‌مقام معاونت آموزش وزارت صنعت در خصوص این‌که قرارداد منعقد شده با مرکز گسترش فناوری اطلاعات به صورت BOTمنعقد شده با به صورت دیگر که در رسانه‌ها خبری شد، اظهار داشت: قرارداد در فرایند BOT است، ولی روی تعرفه‌ها در حال بررسی و کار هستیم. BOT یک تعرفه، باید به تصویب سازمان تنظیم مقررات برسد و چون هنوز تعرفه را به تصویب نرساندیم، جزییات BOT قرارداد مشخص نیست.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک پیرامون سامانه ستاد تصریح کرد: بعضی از قسمت‌های سامانه ستاد هنوز ایجاد نشده و در حال تکمیل است؛ به‌طور مثال، قسمتی برای مناقصه یا مزایده بین‌المللی در سامانه ستاد وجود ندارد و در شرایط BOT امکان ثبتش وجود ندارد یعنی هنوز ماژولش ایجاد نشده و سامانه نقص دارد.

 وی ادامه داد: برای رفع نواقص طبق برنامه ششم دو سال فرصت داریم تا سامانه را تکمیل کنیم

صادق زاده پیرامون این‌که گفته شده بود که قرارداد به صورت ترک‌تشریفات انجام گرفته نیز افزود: اگر قرار باشد قرارداد ترک‌تشریفات شود، دقیقاً مراحل قانونی‌‌اش باید رعایت شود ولی ما در فرایند هستیم و هنوز اتفاقی حاصل نشده است؛ اگر قرارداد نهایی و تعرفه هم به تصویب برسد، طبق قانون باید به هیأت ۴ نفره ارسال تا در خصوص ترک‌تشریفات در مناقصه تصمیم‌گیری شود

رییس مرکز توسعه تجارت پیرامون تصویری از قرارداد که در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نیز گفت: آن قرارداد چارچوب کلی است و هنوز جزییات قرارداد و این‌که تعرفه چقدر و حجم سرمایه‌گذاری چقدر خواهد بود هنوز مشخص نشده است

نماینده سابق مجلس ادامه داد: چارچوب همکاری پیوستش آماده نیست ممکن است در پیوست اختلاف پیش بیاید یا اصلاً ممکن است یک کسی دستور دیگری دهد یا مافوقی بگوید این کار انجام نشود و همچنین امکان دارد پس از تصویب تعرفه‌ها و بررسی‌های لازم با این شرکت مذکور که تفاهمنامه امضا شده به توافق نرسیم و قرارداد نهایی امضا نشود یا امکان دارد قرارداد باطل شود و یا این‌که طرفین در شرح خدمات به توافق نرسند و دیگر کار ادامه ندهند.

قائم‌مقام معاونت آموزش وزارت صنعت در خصوص این‌که چه زمانی تکلیف قرارداد و پیوست‌‌ها مشخص می‌شود، گفت: این‌که چه زمانی تکلیف قرارداد مشخص می‌شود معلوم نیست اما ما در حال تکمیل فرایند هستیم

 

صادق زاده در پایان پیرامون نظر شریعتمداری وزیر دولت دوازدهم در خصوص ترک‌تشریفات سامانه داده‌ها، عنوان کرد: آقای شریعتمداری هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند ولی صددرصد در جریان فرایند‌‌ها باید از این به بعد قرار بگیرند.