افزایش تعداد کلانتری‌ها در کشور

افزایش تعداد کلانتری‌ها در کشور فرمانده نیروی انتظامی از افزایش تعداد کلانتری‌ها در سراسر کشور خبر داد. سردارحسین‌اشتری، فرمانده ناجا در گفت‌و‌گو با مهر و در پاسخ به سؤالی که آیا افزایش کلانتری‌ها که پیش از این از سوی فرماندار تهران مطرح شد، فقط مختص تهران است، گفت: برنامه افزایش کلانتری‌ها در دستور کار ماست، […]

افزایش تعداد کلانتری‌ها در کشور

فرمانده نیروی انتظامی از افزایش تعداد کلانتری‌ها در سراسر کشور خبر داد.

سردارحسین‌اشتری، فرمانده ناجا در گفت‌و‌گو با مهر و در پاسخ به سؤالی که آیا افزایش کلانتری‌ها که پیش از این از سوی فرماندار تهران مطرح شد، فقط مختص تهران است، گفت: برنامه افزایش کلانتری‌ها در دستور کار ماست، اما این افزایش فقط مختص تهران نیست و برنامه ما برای سراسر کشور است.

وی افزود: تأکید ما جدا از افزایش کلانتری‌ها، نیرویی توأم با اقتدار، رفعت و مهربانی است.

چندی پیش سردارحسین‌رحیمی، رییس پلیس پایتخت نیز در توضیح این نکته که در بافت فرسوده و مناطق حاشیه‌ای تهران، برخی جرایم مانند زورگیری و فروش و مصرف موادمخدر بسامد بالاتری دارد، گفت: قطعاً کلانتری‌های فعلی باید ارتقا پیدا کنند و متناسب با گسترش تهران و افزایش جمعیت نیاز به کلانتری‌های بیش‌تری در تهران بزرگ داریم.

وی افزود: ما در این زمینه برنامه داریم و این موضوع را به جد دنبال می‌کنیم؛ ضمن این‌که همین جا از خیرین امنیت‌ساز دعوت می‌کنم به کمک پلیس بیایند و در این امر مهم ما را همراهی کنند.

سرهنگ بستو، رییس پلیس پیشگیری پایتخت نیز با بیان این‌که افزایش کلانتری‌ها باید براساس نیاز‌ها انجام شود، گفت: باید نیاز‌ها را در نظر بگیریم و براساس استانداردهای جهانی داریم برای هر هزار نفر جمعیت باید ۶ پلیس داشته باشیم.

 

به گفته وی افزایش تعداد کلانتری‌ها در دستور کار است و انشاا… انجام می‌شود.