رقابت اقتصادی با ترامپ؛ پشت پرده بازداشت ولید بن طلال

رقابت اقتصادی با ترامپ؛ پشت پرده بازداشت ولید بن طلال یک سایت آمریکایی فاش کرد که غیر از مسأله فساد ابعاد دیگری پشت بازداشت ولیدبن‌طلال است. به گزارش ایسنا، سایت ان‌دی‌تی‌وی آمریکا گزارشی را درباره روابط ولیدبن‌طلال، شاهزاده میلیاردر عربستانی و دلیل واقعی بازداشت وی منتشر کرد. براساس اطلاعاتی که در خبرگزاری اسپوتنیک آمده است، […]

رقابت اقتصادی با ترامپ؛ پشت پرده بازداشت ولید بن طلال

یک سایت آمریکایی فاش کرد که غیر از مسأله فساد ابعاد دیگری پشت بازداشت ولیدبن‌طلال است.

به گزارش ایسنا، سایت ان‌دی‌تی‌وی آمریکا گزارشی را درباره روابط ولیدبن‌طلال، شاهزاده میلیاردر عربستانی و دلیل واقعی بازداشت وی منتشر کرد.

براساس اطلاعاتی که در خبرگزاری اسپوتنیک آمده است، برخی گزارش‌های دیگر حاکی از این است که ولیدبن‌طلال روابط بسیار بدی با دونالدترامپ، رییس‌جمهور کنونی آمریکا دارد.

براساس گزارش سایت آمریکایی مذکور، دلیل واقعی بازداشت ولیدبن‌طلال، ثروتمند‌ترین شخصیت خاورمیانه ابعاد دیگری غیر از مسأله فساد دارد که از جمله این دلایل این است که وی سهام زیادی در بسیاری از شرکت‌های آمریکایی از جمله توئیتر دارد. اما مسأله مهم‌تر این است که وی روابط قوی با باراک‌اوباما، رییس‌جمهور سابق آمریکا داشته است.

بنا به گزارش این وب‌سایت آمریکایی روابط بد میان ترامپ و ولیدبن‌طلال به جایی رسیده بود که هر دو در توئیتر اظهاراتی را علیه یکدیگر منتشر می‌کردند. ولید، ترامپ را ننگی برای حزب جمهوری‌خواه می‌داند و ترامپ نیز در پاسخ وی گفته که ولید می‌خواهد با پول‌هایش بر سیاستمداران آمریکایی سیطره یابد.

کار به جایی کشید که ولید به ترامپ یادآوری کرد که وی کسی است که با خرید یک کشتی ۱۸ میلیون دلاری از آمریکا در نجات امپراتوری ترامپ نقش داشته است.

شبکه سی‌بی‌اس آمریکا اعلام کرده که ولیدبن‌طلال رقیب واقعی و واضح فعالیت اقتصادی ترامپ در آمریکا و مشخصاً نیویورک است و بازداشت وی به مثابه «هدیه‌ای برای امپراتوری اقتصادی ترامپ» است.

 

روزنامه دیلی میل انگلیس نیز نوشت که محمدبن‌سلمان افتخار می‌کند که ترامپ از رخدادهای کنونی در عربستان به ویژه درباره بازداشت ولیدبن‌طلال راضی است.