وزارت راه ریل‌سازان خارجی را ترجیح می‌دهد

معاون ذوب‌آهن اصفهان وزارت راه ریل‌سازان خارجی را ترجیح می‌دهد با وجود آن که پیش از این قرار بود شرکت ذوب آهن اصفهان و وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شبکه ریلی با یکدیگر وارد همکاری شوند، معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان می‌گوید «وزارت راه و شهرسازی ترجیح می‌دهد ریل را از […]

معاون ذوب‌آهن اصفهان

وزارت راه ریل‌سازان خارجی را ترجیح می‌دهد

با وجود آن که پیش از این قرار بود شرکت ذوب آهن اصفهان و وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شبکه ریلی با یکدیگر وارد همکاری شوند، معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان می‌گوید «وزارت راه و شهرسازی ترجیح می‌دهد ریل را از سازندگان خارجی بخرد».

به گزارش ایسنا، احسان‌دشتیانه با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی مشکل تأمین نقدینگی دارد، اظهار کرد: کشورهای خارجی به صادرکنندگان ریل فاینانس می‌دهند و متأسفانه وزارت راه نیز عمدتاً تمایل دارد به جای این‌که سراغ تأمین‌کنندگان داخلی بیاید، از این فاینانس‌ها برای تأمین نیاز خود استفاده کند.

وی افزود: در حوزه محصولات آهنی و فولادی نمی‌توان معاملات را از طریق ابزارهای مالی انجام داد و فقط باید پرداخت به صورت نقدی باشد، چراکه هم صنایع فولادی و هم معادنی که مواد اولیه از آنها خریداری می‌شود، حجم زیادی از درآمد خود را صرف پرداخت حقوق نیروی انسانی و کارگران خود می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانند محصولات خود را در ازای ابزاری مانند اوراق مشارکت به فروش برسانند.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به تنها قرارداد فروش ریل موجود به وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر فقط یک قرارداد تأمین ریل با وزارت راه وجود دارد که حجم آن ۴۰هزار تن است و در آینده نزدیک تحویل خواهد شد.

 

وی تولید ریل را فرایندی زمان‌بر توصیف کرد و گفت: امنیت و کیفیت در تولید ریل اهمیت بسیار زیادی دارد و برای تولید این محصول استانداردهای سختگیرانه زیادی وجود دارد که البته کاملاً به جا و منطقی است و همین موضوع سرعت تحویل ریل را کاهش می‌دهد.