سومین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران منتشر شد

سومین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران ویژه زمستان ۹۴ علاوه بر چاپ، به‌صورت الکترونیکی نیز منتشر و بر روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، تهیه و انتشار فصلنامه انگلیسی این بورس به منظور آشنایی […]

سومین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران ویژه زمستان ۹۴ علاوه بر چاپ، به‌صورت الکترونیکی نیز منتشر و بر روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، تهیه و انتشار فصلنامه انگلیسی این بورس به منظور آشنایی هرچه بیش‌تر مخاطبان بین‌المللی بورس کالای ایران و سرمایه‌گذاران خارجی، در دستور کار قرار گرفت و در شماره جدید این فصلنامه مطالبی چون یادداشت سردبیر، پیام مدیرعامل، معرفی بورس کالای ایران، اخبار عمومی، رویدادهای مرتبط با بازار مشتقه، بازار آتی ارز و سیمان، گواهی سپرده کالایی برای محصولات فولادی، طلا، ذرت و محصولات پتروشیمی، بررسی آمار معاملات در زمستان ۱۳۹۴ و عرضه‌کنندگان برتر بورس کالا در این فصل منتشر شده است.

براساس این گزارش، بخش رویدادهای این شماره از فصلنامه به بیان خبر برنامه‌ریزی برای تسویه معاملات در تالار صادراتی بورس کالا با ارزهای جهانی در سال آینده، توافق بورس کالا و مؤسسه پلتز (Platts) برای انتشار هفتگی آمارهای معاملاتی و بازدید مدیرعامل بورس کالای ایران از مجتمع‌های پتروشیمی بندرامام و امیرکبیر پرداخته است. آمادگی بورس کالا برای توسعه همکاری‌ها با بورس ترکیه و بازدید مدیران ارشد بازار سرمایه ترکیه از بورس کالای ایران، بررسی ضرورت‌های راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی در اقتصاد ایران، ارایه برنامه زمان‌بندی راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی، تأمین مالی صنعت سیمان کشور در بورس کالای ایران، انتشار اوراق سلف صنعت فولاد در بورس کالا و آغاز معاملات گواهی سپرده طلا در بورس کالای ایران از دیگر مطالبی است که در بخش رویداد‌ها منتشر شده است.

 

گفتنی است، سومین شماره از فصلنامه انگلیسی بورس کالا در ۴۸ صفحه و با بهره‌گیری از تلاش همکاران در اداره امور بین‌الملل این بورس منتشر شده است و نسخه چاپی آن برای بسیاری از ذی‌نفعان بورس کالای ایران ارسال می‌شود.