بدافزار سرقت پول از طریق Word!

بدافزار سرقت پول از طریق Word! هکر‌ها قصد دارند با استفاده از آسیب‌پذیری موجود در مایکروسافت آفیس، اطلاعات مالی و شخصی کارت‌های اعتباری و همچنین کیف پول حاوی ارزهای دیجیتالی کاربران را به سرقت ببرند. به گزارش ایسنا، بدافزارها، باج‌افزار‌ها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی […]

بدافزار سرقت پول از طریق Word!

هکر‌ها قصد دارند با استفاده از آسیب‌پذیری موجود در مایکروسافت آفیس، اطلاعات مالی و شخصی کارت‌های اعتباری و همچنین کیف پول حاوی ارزهای دیجیتالی کاربران را به سرقت ببرند.

به گزارش ایسنا، بدافزارها، باج‌افزار‌ها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرارداده‌اند و موجب افشای اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده‌اند. طبق آمار، حملات سایبری در سال گذشته میلادی ۲۰۱۷ نیز به اوج خود رسیده و برآورد می‌شود که در سال‌های آینده اوضاع امنیت سایبری از این هم نابسامان‌تر شود.

هم‌اکنون گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که هکر‌ها و مجرمان سایبری با استفاده از حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های موجود در نرم‌افزار مایکروسافت آفیس نصب شده برروی رایانه‌های شخصی قادر خواهند بود اطلاعات شخصی و مالی درج شده برروی کارت‌های اعتباری کاربران و همچنین کیف پول ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین را به وسیله انتشار یک بدافزار خطرناک به سرقت ببرند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بد افزار مذکور از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون فعالیت داشته و قابلیت‌های فراوانی به منظور سرقت اطلاعات داشته است.

 

محققان و پژوهشگران در مؤسسه تحقیقاتی فعال در زمینه امنیت سایبری به نام FireEye به تازگی دریافته‌اند که گروهی از هکر‌ها و مجرمان سایبری قصد دارند بدافزاری را از طریق ایمیل‌های اسپم (spam emails) به‌کاربران و سازمان‌های مختلف در زمینه فناوری و ارتباطات، بیمه و مؤسسات مالی و بانکی فرستاده و پس از انتشار آن از طریق حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های موجود برروی مایکروسافت آفیس رایانه، بتوانند حملات سایبری و هک اطلاعات مالی و بانکی کاربران را انجام دهند.