کاهش ثبت دامنه اینترنتی ایرانیان

کاهش ثبت دامنه اینترنتی ایرانیان آخرین آمارهای ارایه شده از ثبت پسوندهای اینترنتی حکایت از کاهش ۷٫۸درصدی ثبت دامنه «.ایران» به نسبت دو سال گذشته دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ براساس آمارهای ارایه شده از سوی مرکز ثبت دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های‌بنیانی، تاکنون ۹۴۳هزارو۳۸ دامنه اینترنتی در کشور توسط کاربران ایرانی به ثبت رسیده […]

کاهش ثبت دامنه اینترنتی ایرانیان

آخرین آمارهای ارایه شده از ثبت پسوندهای اینترنتی حکایت از کاهش ۷٫۸درصدی ثبت دامنه «.ایران» به نسبت دو سال گذشته دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ براساس آمارهای ارایه شده از سوی مرکز ثبت دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های‌بنیانی، تاکنون ۹۴۳هزارو۳۸ دامنه اینترنتی در کشور توسط کاربران ایرانی به ثبت رسیده و فعال است که این آمار در پایان سال ۹۳ حدود ۶۱۸ هزار و ۷۸۹ دامنه اعلام شده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پسوند «.ir» همچنان در صدر ثبت دامنه‌های فعال اینترنتی قرار دارد و پسوند «net.ir» هم کم‌ترین میزان ثبت دامنه را به خود اختصاص داده است.

همچنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir 4هزارو۲۶ دامنه، شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند «.ایران» هزارو۹۴۳ دامنه و شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود هزارو۴۱۸ دامنه اعلام شده است.

در همین حال تعداد دامنه‌های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود ۲۹۹ دامنه، با پسوند gov.ir دقیقا ۲۵۸، پسوند org.ir نیز ۳۱۷ و id.ir هم ۴۵۶ دامنه است.

تاکنون ۳۶ دامنه نیز با پسوند net.ir به ثبت رسیده است.

 

با توجه به این‌که مهر ماه سال ۱۳۹۴ سامانه ثبت دامنه فارسی با پسوند «.ایران» آغاز به‌کار کرد و در سال ۹۴ تعداد دو هزار و ۱۰۹ دامنه با این پسوند فعال شد؛ اما اکنون میزان دامنه‌های ثبت شده با این پسوند به هزار و ۹۴۳ رسیده است.