مردم؛ بازنده اصلی امداد خودروهای بی‌نام و نشان

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو اعلام کرد مردم؛ بازنده اصلی امداد خودروهای بی‌نام و نشان دبیر انجمن شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو خواستار اعمال نظارت بیش‌تر و دقیق‌تر بر فعالیت شرکت‌های امداد خودرویی سراسر کشور شد. به گزارش ایرنا، عباسعلی‌غیاثی، با انتقاد از رشد قارچ‌گونه شرکت‌های امداد خودرویی در سطح کشور، مهم‌ترین […]

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو اعلام کرد

مردم؛ بازنده اصلی امداد خودروهای بی‌نام و نشان

دبیر انجمن شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو خواستار اعمال نظارت بیش‌تر و دقیق‌تر بر فعالیت شرکت‌های امداد خودرویی سراسر کشور شد.

به گزارش ایرنا، عباسعلی‌غیاثی، با انتقاد از رشد قارچ‌گونه شرکت‌های امداد خودرویی در سطح کشور، مهم‌ترین دلایل این تکثر را سودآوری و نبود نظارت از سوی سازمان‌های متولی امر برشمرد.

وی تأکیدکرد: مردم کشورمان از سوی این شرکت‌های امداد خودرویی بدون مجوز و بعضاً مدعی بار‌ها و بار‌ها دچار خسران شده‌اند و باید بگویم که بازنده اصلی در موضوع امداد خودروهای بی‌نام و نشان فقط مردم هستند.

غیاثی با اشاره به تردد افزون بر ۱۹ میلیون خودرو در سراسر کشور، تصریح‌کرد: نزدیک به ۱۳ تا ۱۳٫۵ میلیون از این خودرو‌ها تحت گارانتی یا وارانتی شرکت‌های خودروسازی و واردکننده قرار دارند؛ یعنی خدمات امدادی مورد نظر از سوی شرکت‌های مادر به این خودرو‌ها ارایه می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که خودروهای برخوردار از گارانتی از امداد خودرویی رایگان برخوردارند، افزود: اکنون ملاحظه می‌شود که برخی با تأسیس یک انجمن یا تعاونی صنفی امداد خودرویی بدون هیچ تبحر، تخصص و تعهدی در امر خطیر امدادرسانی که با جان و مال مردم به‌صورت مستقیم سروکار دارد، به این مقوله ورود می‌کنند.

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو ادامه‌داد: برخلاف میل باطنی باید اعلام کنم برخی از متولیان این انجمن‌ها و شرکت‌های امداد خودرویی که گاهی خود را «دکتر» هم معرفی می‌کنند، بار‌ها تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و هم‌اکنون نیز با پرونده‌های قضایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

غیاثی خاطرنشان‌کرد: انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو متولی ۴ شرکت بزرگ امدادخودرویی کشور است، اما برخی از انجمن‌ها با عناوینی همچون «انجمن صنفی امداد خودرویی» امدادگران، مردم و امدادخواهان را به بیراهه برده‌اند.

وی با اعلام این‌که متولیان برخی از این انجمن‌ها حتی صدا و سیما را نیز به بیراهه برده‌اند، تأکیدکرد: یکی از این انجمن‌ها که در عرصه امدادرسانی هیچ جایگاهی ندارد بار‌ها با سوء‌استفاده از تریبون‌های رسمی از مردم خواسته که برای استعلام امدادگران یا شکایات خود با آن انجمن تماس بگیرند.

این مقام صنفی اضافه‌کرد: این انجمن‌ها و شرکت‌های بی‌نام و نشان در حالت خوش‌بینانه به حدود ۵ تا ۱۰ درصد مجموع ۱۹ میلیون خودرویی که در کشور تردد می‌کنند، خدمات ارایه می‌دهند، آن هم خدماتی که صرفاً با هدف کسب سود ارایه می‌شود، اما با این فضاسازی‌های کذب، افزون بر ۹۰ درصد دارندگان خودرو و امدادخواهان را به گمراهی می‌کشانند.

به گفته غیاثی، ۴ شرکت «امداد خودرو ایران»، «امداد خودرو سایپا»، «امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی» و «امداد خودرو رفاه ایرانیان» به افزون بر ۹۰ درصد خودروهای کشور خدمات امدادی ارایه می‌دهند؛ خدماتی که در ایام و مناسبت‌هایی مانند نوروز، اربعین، تعطیلات تابستانی و غیره به صورت سراسری و بعضاً رایگان به امدادخواهان ارایه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن پنجمین همایش صنعت خودرو کشور که در تاریخ ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، گفت: فروش و خدمات پس از فروش محور چهارمین همایش خودرو ایران بود و با توجه به همکاری‌هایی که در آن همایش شکل گرفت باید منتظر گزارش سالیانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای امسال بوده و نتایج آن همایش را نیز به صورت عینی در شرکت‌های خودروسازی و واردکننده مشاهده کنیم.

 

به گفته غیاثی، یکی دیگر از اتفاقات خوب حاصل از همایش‌های سالیانه خودرو ایران در پسابرجام، تحقق عمیق‌تر همکاری‌های خودرویی است، به‌طوری‌که به عنوان مثال اکنون شرکت‌های داخلی در بخش تأمین قطعاتی که تولید داخلی ندارد، از منابع اصلی این قطعات را تأمین می‌کنند؛ در حالی‌که پیش‌تر فقط مجبور به استفاده از قطعات چینی بودیم.