بودجه حمایت از بیماران خاص تأمین نشده است!

بودجه حمایت از بیماران خاص تأمین نشده است! مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از عدم تأمین اعتبار مالی مصوبه جدید مجلس در مورد برخی از بیماران خاص خبر داد و گفت: براساس مصوبه جدید باید بخشی از هزینه‌های بیماران پروانه‌ای و‌ ام‌اس تأمین شود. به گزارش مهر، طاهر موهبتی در نشست خبری در مورد مصوبه اخیر […]

بودجه حمایت از بیماران خاص تأمین نشده است!

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از عدم تأمین اعتبار مالی مصوبه جدید مجلس در مورد برخی از بیماران خاص خبر داد و گفت: براساس مصوبه جدید باید بخشی از هزینه‌های بیماران پروانه‌ای و‌ ام‌اس تأمین شود.

به گزارش مهر، طاهر موهبتی در نشست خبری در مورد مصوبه اخیر مجلس در رابطه با پوشش بخش دیگری از بیماران خاص، اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ‌ام‌اس و بال پروانه‌ای از محل ردیف بیماران خاص باید پرداخت شود.

وی افزود: این مصوبه در حالی به تصویب رسیده که متأسفانه اعتبار خاصی برای اجرای آن در نظر گرفته نشده است.

موهبتی گفت: ۲۱۶میلیارد تومان براساس مصوبات قبلی برای چهار گروه از بیماران خاص هموفیلی، تالاسمی و… اختصاص یافته بود که با مصوبه جدید چند گروه دیگر نیز به آن اضافه شد که با اجرای مصوبه جدید خدمت رسانی به گروه قبلی دچار چالش می‌شود و همچنین انتظار جدیدی را نیز ایجاد کرده‌ایم. در حالی که منابع آن دیده نشده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: وقتی یک تکلیف جدید برای دولت در نظر گرفته می‌شود و آن را موظف به اجرا می‌کنند باید حتماً منابع مالی آن نیز دیده شود و درغیر این صورت مصوبه قابلیت اجرایی ندارد و به نظر می‌رسد اصلاحی از نظر منابع باید صورت گیرد.

موهبتی به کسری اعتبارات بیمه سلامت نیز اشاره و تصریح کرد: تا پایان سال مجموع زیان انباشته و عدم وصولی‌های سازمان بیمه سلامت به بیش از ۹هزارو۷۰۰ میلیارد تومان می‌رساند و با این حساب با تخصیص آخرین اعتبارات امسال می‌توانیم تا اردیبهشت ماه ۹۶ را تسویه کنیم و ۱۰ ماه مطالبات مراکز طرف قرارداد باقی می‌ماند.

 

وی با اشاره به این‌که ماهانه هزارو۳۰۰ میلیارد هزینه پرداخت مطالبات مراکز است، گفت: اگر با مدیریت هزینه‌ها بتوانیم ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی کنیم با این شرایط نمی‌توانیم ۱۰هزار میلیارد تومان کسری اعتبار را جبران کنیم.