ارجاع طرح استفساریه تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی

با رأی مجلس به کمیسیون اجتماعی انجام شد ارجاع طرح استفساریه تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی با موافقت نمایندگان طرح استفساریه تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی برای بررسی بیش‌تر به کمیسیون ارجاع داده شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، وکلای ملت در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی طرح استفساریه تبصره ۲ […]

با رأی مجلس به کمیسیون اجتماعی انجام شد

ارجاع طرح استفساریه تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی

با موافقت نمایندگان طرح استفساریه تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی برای بررسی بیش‌تر به کمیسیون ارجاع داده شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، وکلای ملت در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی طرح استفساریه تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی اصلاحیه مصوب ۱۴ مهر ۱۳۸۰ را جهت بررسی بیشتر با ۱۳۷ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن به کمیسیون مربوط ارجاع کردند.

گفتنی است، غلامرضاکاتب در اخطاری، این موضوع را با توجه به این‌که برای دولت بار مالی دارد، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی دانست.

در ادامه مسعود پزشکیان در واکنش به اخطار کاتب، اخطار وی را وارد دانست و گفت: این اخطار وارد است، و طرح مذکور خلاف برنامه ششم و مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است.

در موضوع استفساریه مذکور آمده است؛ آیا بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی شاغل در مشاغل سخت و زیان آور از جمله متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی و پرتوکاران اشعه که دارای روابط استخدامی و غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود می‌باشند و از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان‌آور بودن شغل با مشمولان قانون کار، مشابه و یکسان هستند، مشمول مزایای موضوع تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۴ مهر ۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن می‌شوند یا خیر؟

 

در پاسخ آمده است؛ بلی، بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور از جمله متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی و پرتوکاران اشعه که دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود می‌باشند و از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولان قانون کار، مشابه و یکسان هستند، مشمول کلیه مزایای موضوع تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۴ مهر ۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن می‌شوند.