سرقت ۱٫۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال!

سرقت ۱٫۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال! در کم‌تر از ۱۰ سال اخیر هکر‌ها موفق به سرقت انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتر به ارزش بیش از ۱٫۲ میلیارد دلار شده‌اند. به گزارش فارس به نقل از بانکس، بخشی از رشد انفجاری ارزش ارزهای دیجیتال به اقبال هکر‌ها به این نوع ارز‌ها نسبت داده می‌شود […]

سرقت ۱٫۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال!

در کم‌تر از ۱۰ سال اخیر هکر‌ها موفق به سرقت انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتر به ارزش بیش از ۱٫۲ میلیارد دلار شده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از بانکس، بخشی از رشد انفجاری ارزش ارزهای دیجیتال به اقبال هکر‌ها به این نوع ارز‌ها نسبت داده می‌شود که البته کاهش ارزش آن در هفته‌های اخیر باعث نگرانی‌های بسیاری شده است.

لکس‌سوکولین، مدیر استراتژی شرکت تحقیقاتی Autonomous Research می‌گوید به نظر می‌رسد هک کردن ارزهای دیجیتال سالانه درآمدی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار را برای هکر‌ها به ارمغان می‌آورد و هکر‌ها توانسته‌اند هر سال به بیش از ۱۴ درصد از اندوخته‌های دو ارز بیت‌کوین و اتر دسترسی یابند.

برآوردهای سوزان‌اوستیس از مؤسسه تحقیقاتی وینتر گرین حاکیست که هکر‌ها با سرقت ارزهای دیجیتال توانسته‌اند به دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی ۱۱٫۳ میلیارد دلار خسارت وارد کنند و به نظر می‌رسد این خسارت در آینده با افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال باز هم بیش‌تر خواهد شد.

 

در حال حاضر نرم‌افزارهای خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال ضعف‌های مهمی دارند و به بلوغ نرسیدن بازار ارزهای دیجیتال نیز آسیب‌پذیری آن را روز به روز بیش‌تر می‌کند. پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار نرم‌افزار، سخت‌افزار و خدمات ایمن‌سازی فناوری بلاک چین از ۲۵۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به ۳۵۵ میلیارد دلار در سال‌های آتی افزایش یابد.