انتقاد از اشتباهاتی که در عقد قرارداد با پیمانکاران می‌شود

منتخب کهگیلویه بزرگ در مجلس دهم گفت: برای مثال پروژه‌هایی با چندین میلیارد تومان به مناقصه می‌گذاریم بدون این‌که در بندهای آن قید کنیم هر سال به تناسب تخصیصی که داده شد به آن‌‌‌‌ها پرداخت می‌شود. به گزارش فارس، عدل هاشمی‌پور در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده که با حضور […]

منتخب کهگیلویه بزرگ در مجلس دهم گفت: برای مثال پروژه‌هایی با چندین میلیارد تومان به مناقصه می‌گذاریم بدون این‌که در بندهای آن قید کنیم هر سال به تناسب تخصیصی که داده شد به آن‌‌‌‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، عدل هاشمی‌پور در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده که با حضور مسؤولان اجرایی استان و به ریاست سید‌موسی خادمی استاندار برگزار شد، اظهار ‌کرد: در این جلسه به عنوان یک کارشناس حاضر شده و نظر می‌دهم.

منتخب مردم ۴ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح ‌کرد: دولت اعلام کرده که تا پایان امسال کل مطالبات پیمانکاران را صفر خواهم کرد لذا مسؤولان استان ما پیگیری لازم را برای رفع مشکلات پیمانکاران داشته باشند.

وی با بیان این‌که تا قبل از این فردی ناآشنا با حوزه عمرانی و پیمانکار نبوده‌ام، افزود: برخی مواقع پیمانکارانی را که جذب می‌کنیم قادر به انجام کارهای بزرگ در استان نیستند.

هاشمی‌پور بیان ‌کرد: برای مثال پروژه‌هایی را با چندین میلیارد تومان به مناقصه می‌گذاریم بدون این‌که در بندهای آن قید کنیم که هر سال به تناسب تخصیصی که داده شد به آن‌‌‌‌ها پرداخت می‌شود تا در وسط راه کار را ر‌‌‌ها نکند و مشکلات امروزی پیش نیاید.

منتخب مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برای دوره دهم افزود: یکی دیگر از مشکلات در استان این است که تعداد زیادی پروژه برای مثال ۵۰ پروژه را برای یک نقطه تعریف می‌کنیم و کار به خوبی در آن‌‌‌‌ها انجام نمی‌شود در حالی که می‌توان تعداد کمی پروژه را به خوبی به مرحله اجرا رساند.

وی گفت: برای اجرای پروژه‌ها نباید تنها به اعتبارات دولتی دل خوش کرد بلکه می‌توان از راه‌های دیگر از جمله بی‌.او‌.تی و فاینانس و سایر کارهای دیگر پروژه‌ها را اجرایی کرد.

این منتخب مردم در مجلس دهم شورای اسلامی از سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی به عنوان ستون فقرات استان یاد کرد و گفت: سازمان مدیریت باید نظارت و کنترل و رصد بر پروژه‌ها در استان داشته باشد.

آمادگی واگذاری مشروط پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه‌ و بویراحمد از آمادگی مشروط برای واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران در این استان خبر داد.

پژمان نیک‌اقبالی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری نشست‌های پیگیری پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای مختلف استان اظهار کرد: اولین نشست مربوط به پروژه‌های بویراحمد و دنا بود.

وی ادامه ‌داد: به ترتیب پروژه‌های عمرانی سایر شهرستان‌ها نیز با حضور مسؤولان و نمایندگان این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که پیمانکاران در چرخه اجرای پروژه‌های عمرانی نقش مهمی دارند، اظهار‌ کرد: به هیچ وجه خواهان ضرر و زیان پیمانکاران نیستیم اما مشکلات کنونی تنها مربوط به استان کهگیلویه ‌و بویراحمد نیست.

این مسؤول ارشد عمرانی در استان کهگیلویه ‌و بویراحمد با بیان این‌که مشکل اعتبارات در کل کشور وجود دارد، تصریح‌ کرد: قرار بود بخشی از اعتبارات از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ باشد که تخصیصی به استان داده نشده است.

نیک‌اقبالی افزود: بنابراین چون تخصیصی داده نشده در برخی از پروژه‌ها پیشرفت لازم را شاهد نبوده‌ایم ولی علی‌رغم این عدم تخصیص؛ برخی پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی همت کرده و اجازه ندادند که پروژه‌ها تعطیل شوند.

مسؤول ارشد عمرانی در کهگیلویه‌ و بویراحمد خاطرنشان‌ کرد: ما نیز به نوبه خود برای بهبود وضعیت پروژه‌های عمرانی علاقه داریم که مطالبات آن‌‌‌‌ها پرداخت شود و لذا سایر روش‌ها را برای تأمین مطالبات آن‌‌‌‌ها از جمله استفاده از اسناد خزانه پیشنهاد داده‌ایم.

وی با بیان این‌که البته برخی پیمانکاران از این موضوع استقبال کرده‌اند، افزود: پیشنهادی که اکنون به پیمانکاران داریم این است که می‌توانند بدون این که در حال حاضر مبلغی بخواهند پروژه‌های عمرانی را در استان تحویل بگیرند تا در آینده با بهتر شدن وضعیت اعتبارات در کشور به مطالبات خود برسند.