عضو انجمن قطعهسازان مطرح کرد ضرورت تدوین نقشه راه برای صنعت قطعهسازی عضو انجمن قطعهسازان معتقد است باید برنامه و نقشه راه دقیقی برای صنعت قطعهسازی کشور تدوین شود. به گزارش خبر خودرو، رضارضایی اظهارداشت: امروز بسیاری از دولتها برای توسعه صنعت خودرو از شرکتهای خودروساز و قطعهسازی درخواست ارایه طرح و برنامه میکنند. وی […]
عضو انجمن قطعهسازان مطرح کرد
ضرورت تدوین نقشه راه برای صنعت قطعهسازی
عضو انجمن قطعهسازان معتقد است باید برنامه و نقشه راه دقیقی برای صنعت قطعهسازی کشور تدوین شود.
به گزارش خبر خودرو، رضارضایی اظهارداشت: امروز بسیاری از دولتها برای توسعه صنعت خودرو از شرکتهای خودروساز و قطعهسازی درخواست ارایه طرح و برنامه میکنند.
وی تصریحکرد: باید برنامه جامع و مدونی مبنی بر پایههای ساختاری محکم برای صنعت خودرو و قطعهسازی کشور طراحی شود.
وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا صنعت قطعه و خودروسازی کشور دارای برنامه و استراتژی دقیقی است، تصریحکرد: اگر موانعی که بر سر راه این صنایع وجود دارد براساس اصول مدیریت نوین اصلاح شود، این صنعت بیش از ۶۰ تا ۷۰ صنعت وابسته را به حرکت در میآورد.
وی گفت: هماکنون در برخی از کشورهای بزرگ مانند چین، برای توسعه خودروهای برقی ضمن اینکه اقدامات کارشناسی دقیقی را انجام میدهند، همزمان برنامهای را در این زمینه ارایه نموده و به منظور دستیابی به این هدف تسهیلات قابل توجهی را برای حمایت از متقاضیان این خودروها اختصاص میدهند.
وی همچنین به لزوم الگوپذیری از جریان خودروسازی در دنیا، اظهارداشت: در بسیاری از کشورها با توجه به برنامه جامع خودروسازی، تلاش دارند تعداد شرکتهای خودروساز فعال را کاهش داده و با ادغام خودروسازان کنترل و نظارت بهتری را بر صنعت خودروسازی داشته باشند.
وی خاطرنشانکرد: در صورتیکه بر اساس همین مبنا در جامعه قطعهسازی ایران نیز حرکت شود علاوه بر بهبود اوضاع اقتصادی در این صنعت، جریان مهندسی آرندی، قیمتها و فروش شرکتها بهتر خواهد شد و صنعت قطعهسازی نیز از ضابطه و قانون درستی برخوردار میشود.
این فعال در صنعت قطعهسازی کشور تأکیدکرد: بیشک با ایجاد ضابطه درست در صنعت قطعهسازی کشور، این صنعت مسیر توسعه و پیشرفت را طی خواهد کرد.
رضایی افزود: با حرکت در راستای برنامه جامع قطعهسازی و تجمیع واحدها، صددرصد این صنعت قدرتمند خواهد شد البته مشروط بر اینکه فضا و شرایط اجازه تجمیع واحدها را به صورت مهندسی به صنعت قطعهسازی کشور بدهد.
وی تصریحکرد: متأسفانه هماکنون موارد زیادی از جمله مسایل بانکی، گمرکی، بیمه، دارایی و هزینه حاملهای انرژی موانع زیادی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده که باید حل شوند مسلماً با ادامه این موانع، صنعت قطعهسازی کشور نیز تضعیف میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.