رییس شورای شهر تهران مدیران شهری باید مناقصات را درست اجرا کنند رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گاهی کمکهایی از سوی دولت به شهرداری میشود اما مسؤولان این نهاد پیگیری لازم را برای نقد شدن این کمکها نمیکنند، گفت: یادم است در زمان قالیباف دولت در سال ۹۴، ۲ میلیارد یورو برای […]
رییس شورای شهر تهران
مدیران شهری باید مناقصات را درست اجرا کنند
رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گاهی کمکهایی از سوی دولت به شهرداری میشود اما مسؤولان این نهاد پیگیری لازم را برای نقد شدن این کمکها نمیکنند، گفت: یادم است در زمان قالیباف دولت در سال ۹۴، ۲ میلیارد یورو برای تأمین واگنهای کلانشهرها اختصاص داد که در آن زمان به درخواست قالیباف نامهای به جهانگیری نوشته شد که خط ۶ و ۷ مترو احتیاج به واگن داشته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محسنهاشمی در حاشیه جلسه چهلم شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) ادامه داد: اکنون نیز مناقصات لازم برگزار شده و اگر شهرداری از مصوبه دولت استفاده کند کمک ۹ هزار میلیاردی در بحث مترو را خواهد داشت و اگر استفاده نکند بیعرضگی مدیران شهرداری است.
وی ادامه داد: ما میخواهیم که از امکانات قانونی استفاده بهینه شود و استفاده از این امکانات توان مدیران میانی را میرساند که باید مناقصات را درست اجرا کنند، بحث فاینانس بانک عامل و اعتبارات را باز کنند و پیگیریهای لازم را داشته باشند. میدانیم کار سختی است اما تا مصوبات قانونی نقد شود راه سختی است.
رییس شورای شهر تهران گفت: گاهی به دلیل کمکاری برخی مدیران که انگیزهشان در حل مشکلات مردم کم شده قانون را نقد نکرده و به پول تبدیل نمیکنیم.
وی افزود: حدود ۱۶ میلیارد تومان مصوب قانونی از دولت به شهرداری داریم که نقد نمیکنیم که با آن میتوانم دوهزار واگن مترو تهیه کرد و مناقصه اکنون دولت با شهرداری نیز به تأمین ۶۳۰ واگن کمک میکند.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ورود شورا به مسأله باغات سبب شده که تعداد پروندهها افزایش یابد، گفت: در جلسه مقرر شد که پروندهها به کمیسیون ماده ۷ برگردانده شود تا خود مسؤولان شهرداری و کارشناسان ذیربط در این زمینه تصمیم بگیرند.
وی گفت: شورای شهر جلسه آرام اما پر از مصوبات را گذراند.
وی با بیان اینکه امروز یک فوریت تعیین سیاستهای کلان برنامه سوم شهرداری به تصویب رسید، گفت: در نهایت موضوع باغات در دستور کار قرار گرفت و بحثی جدی نیز در این زمینه داشتیم و نهایتا مقرر شد شورای شهر فقط در پروندههایی وارد شود که مربوط به وظایف قانونیاش است.
هاشمی با بیان اینکه ورود شورا به مسأله باغات سبب شده که تعداد پروندهها افزایش یابد، گفت: در این جلسه مقرر شد که این پروندهها به کمیسیون ماده ۷ برگردانده شود تا خود مسؤولان شهرداری و کارشناسان ذیربط در این زمینه تصمیم بگیرند.
وی همچنین درباره سرانجام طرح ترافیک جدید نیز با بیان اینکه مصوبه شورای ترافیک هنوز در کارتابلم قرار نگرفته، تصریح کرد: البته ممکن است در کارتابل علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل باشد اما هنوز به صورت مکتوب مصوبهای که به امضای اعضای شورای ترافیک باشد را ندیدم.
رییس شورای شهر تهران همچنین درباره تابآوری تهران در مقابل زلزله نیز به ایسنا گفت: پس از دیدار با لاریجانی گزارشی فوری در خصوص وضعیت تهران ارایه کردیم که قرار بود در جلسه سران ۳ قوه مطرح شود که البته خبر ندارم که سرانجام آن چه شد.
محسن هاشمی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر سرانجام دریافت مطالبات شهرداری از دولت گفت: نتایج خوبی در این خصوص حاصل شده است، اما جزییات آن را از شهردار تهران بپرسید.
یارانه مترو و اتوبوس به مانند مهریه عندالمطالبه است
وی با بیان اینکه حسابها باید از طریق حسابرس دولت تأیید شود تا به عنوان طلب واقعی تلقی شود، گفت: در برخی موارد قانونی دولت مکلف به کمک بوده اما در برخی موارد دولت مجاز است که بسته به فشار مدیران باید این ردیفهایی که اجازه داده میشد، تبدیل به پول آن هم در سال مالی مذکور شود که بسته به قدرت چانهزنی مسؤولان، این مسأله محقق شده یا نشده است.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه سابقه نداشته هیچ دستگاهی مشکلش در این خصوص با دولت را در مراجع بالاتر پیگیری کند، گفت: در حال حاضر باید دوستانه این مسایل را مطرح کرد، چرا که یارانه مترو و اتوبوس به مانند مهریه عندالمطالبه است.
هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا شهرداری میخواهد از دولت شکایت کند یا نه، گفت: تاکنون بحث شکایت مطرح نشده اما اگر آدم عاقل باشد، شکایت نمیکند.
وی در بحث دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اتفاق خوبی در سال ۹۴ رخ داده به گونهای که در زمان قالیباف و بنا بر موافقت جهانگیری ۲۰۰۰ میلیون یورو برای تأمین واگن اجازه داده شده است که به نرخ امروز چیزی حدود ۸ تا ۹ هزار میلیارد تومان میشود، گفت: این عدد بالایی است که کسی از آن یاد نمیکند. در حالی که این پولها باید صرف خرید واگن میشد.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس قانون برای فاینانس خط ۶ و ۷، ۴۷۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده، گفت: نمیخواهم از این کلمه استفاده کنم اما اگر از این رقم استفاده نشود، بیعرضگی است.
هاشمی با بیان اینکه تعیین تکلیف این ارقام پروسه طولانی دارد، گفت: ما قوانین زیادی داریم که به دلیل کمکاری مدیران که به دلیل کم شدن انگیزه حل مشکلات است، نمیتوانیم آنها را نقد کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.