پخش سریالی برای حمایت از معلولان

پخش سریالی برای حمایت از معلولان سریال مستند «شهری برای همه» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه صارمی و تهیه‌کنندگی وحیدمهدی‌زاده از ۵ بهمن ماه هر پنج شنبه ساعت ۲۰ در شبکه مستند به روی آنتن می‌رود. به گزارش مناقصه‌مزایده، این سریال مستند که در ١٣ قسمت ٣٠ دقیقه‌ای می‌باشد با مشارکت دبیر خانه ستاد هماهنگی […]

پخش سریالی برای حمایت از معلولان

سریال مستند «شهری برای همه» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه صارمی و تهیه‌کنندگی وحیدمهدی‌زاده از ۵ بهمن ماه هر پنج شنبه ساعت ۲۰ در شبکه مستند به روی آنتن می‌رود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، این سریال مستند که در ١٣ قسمت ٣٠ دقیقه‌ای می‌باشد با مشارکت دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور و شبکه مستند سیما در سال ۹۴ تولید خود را با بررسی مشکلات و معضلات بافت شهری، ساختمان‌ها و فضاهای عمومی، سیستم حمل و نقل و شبکه پیاده شهری آغاز کرده است.

اهمیت و بالا نگهداشتن استاندارد زندگی معلولین و جانبازان در جامعه و برخورداری از حقوق شهروندی در استفاده و برخورداری از امکانات شهری که هم سطح با دیگر افراد جامعه باشد، دلیل تهیه و تولید این مستند بوده است.

 

این قشر از جامعه که بزرگ‌‌‌ترین اقلیت جهان را تشکیل می‌دهند در دسترسی به فضاهای عمومی و بافت شهری دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، که این مشکلات نه به دلیل مخالفت جامعه و یا نبود قوانین، بلکه به دلیل شکل طراحی شده ی فضا‌‌های عمومی می‌باشد. سریال مستند شهری برای همه تلاشی در جهت فرهنگ‌سازی در برداشتن موانع اندیشه و تفکر و در نهایت موانع شهری می‌باشد. هر جامعه‌ای که جنگ را تجربه کرده باشد، هر جامعه‌ای که وقایع طبیعی مانند سیل و زلزله را تجربه کرده باشد، هر جامعه‌ای که سالمندی را تجربه کرده باشد، نیازمند شهری بدون مانع خواهد بود. بنابر این از آنجا که کشورهای اروپایی جنگ جهانی دوم و اول را در قرن گذشته تجربه کردند و در زمینه مناسب‌سازی مبلمان شهری برای معلولین پیشرو هستند، لذا در این مستند تصویر‌برداری در دو کشور آلمان و سوئد صورت گرفته تا امکانات موجود را با استاندارد‌های پیشرفته مقایسه و در نهایت فرهنگ‌سازی باشد در جهت مرتفع شدن مشکلات معلولین در ایران.