سواحل آزادسازی می‌شوند

سواحل آزادسازی می‌شوند معاون دادستان کل کشور از رسیدگی به ۴۰۰ مورد نقض حقوق عامه در دادستانی‌های سراسر کشور خبر داد. به گزارش مهر، محمدجوادحشمتی در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف دادستانی کل کشور در رابطه با حقوق عامه گفت: طبق قانون، موضوعات مرتبط با حقوق عامه بر عهده دادستانی قرار گرفته و به […]

سواحل آزادسازی می‌شوند

معاون دادستان کل کشور از رسیدگی به ۴۰۰ مورد نقض حقوق عامه در دادستانی‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مهر، محمدجوادحشمتی در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف دادستانی کل کشور در رابطه با حقوق عامه گفت: طبق قانون، موضوعات مرتبط با حقوق عامه بر عهده دادستانی قرار گرفته و به موضوعاتی از جمله مسایل محیط‌زیستی رسیدگی می‌کند.

وی افزود: دادستان‌های ما ۴۰۰مورد رسیدگی به نقض حقوق عامه در امور اراضی و محیط‌زیستی را رسیدگی کرده و اقدام عملی انجام دادند.

معاون دادستان کل کشور تصریح کرد: موارد حقوق عامه احصا شده است. بیش‌ترین مصادیق در حوزه اراضی طبیعی و محیط‌زیست است.

حشمتی افزود: در قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین قانون اساسی، اهمیت و حیطه حقوق عامه برشمرده شده است.

حشمتی در ادامه و با اشاره به کمبود آب در کشور گفت: مدیریت خوبی در چند سال اخیر در کشور نداشتیم که این مسأله منجر به بهره‌برداری‌های بی‌رویه از منابع آبی شده است. گزارش‌هایی داشتیم مبنی بر نشست زمین که تنها به علت بهره‌برداری‌های غیرمجاز است

وی افزود: در همین راستا چند صد حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و مسدود شد.

حشمتی به وضعیت بنزین‌‌ها اشاره و تصریح کرد: در برخی آزمایش‌ها، بنزین موجود از کیفیت خوبی برخوردار نبود که این مسأله باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر ۸۰درصد آلودگی در کلان‌شهر‌‌ها به نوع سوخت برمی‌گردد.

معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه به وضعیت جنگل‌ها اشاره و تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بازدیدهای سرزده از جنگل‌ها انجام شده است.

 

وی در ادامه‌ افزود: موضوع آزادسازی سواحل هم در دستور کار است چرا که برخی، از سواحل استفاده خصوصی می‌کنند.