آماده حذف قوانین بازدارنده صنعتی هستیم

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس آماده حذف قوانین بازدارنده صنعتی هستیم   رییس فراکسیون مستقلین ولایی بر آمادگی مرکز پژوهش‌ها برای حذف قوانین بازدارنده در حوزه صنعت تأکید کرد و گفت: وزارت صنعت می‌تواند به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برای شناسایی و حذف این قوانین کارگروهی کارشناسی تشکیل دهد. به گزارش خانه‌ملت، کاظم‌جلالی در نشست اعضای […]

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس

آماده حذف قوانین بازدارنده صنعتی هستیم  

رییس فراکسیون مستقلین ولایی بر آمادگی مرکز پژوهش‌ها برای حذف قوانین بازدارنده در حوزه صنعت تأکید کرد و گفت: وزارت صنعت می‌تواند به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برای شناسایی و حذف این قوانین کارگروهی کارشناسی تشکیل دهد.

به گزارش خانه‌ملت، کاظم‌جلالی در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان، تیم مدیریتی حاکم در وزارت صنعت را تیمی کاردان و قوی دانست و اظهارکرد: ترکیب معاونین وزارتخانه به ویژه معاون پارلمانی و استفاده از رییس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین بهره‌گیری از مدیران و معاونان با تجربه و جوان در کنار هم‌، راندمان کاری این وزارتخانه را بالا برده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با طرح سؤالی از حاضرین در نشست، عنوان‌کرد: چرا با وجود گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی و داشتن سیاست‌های کلی دقیق و مناسب در کشور، شاهد سطح بالای رضایتمندی مردم در جامعه نیستیم.

وی تصریح‌کرد: در عین حال مسؤولان نظام نیز از مقام معظم رهبری که سکان‌دار هدایت نظام هستند و نظرات جامع و کارشناسی دقیقی ارایه می‌دهند تا مسؤولان در رده‌ها و سطوح پایین‌تر در سخنان خود همواره مباحث خوب و درستی را طرح می‌کنند و علاوه بر اینها برخلاف آنچه که برخی عنوان می‌کنند ما نیز مسؤولان خوبی داریم ولی سطح بالای رضایتمندی عمومی را شاهد نیستیم.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان و مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: این سیاست‌های برجسته و این نگاه دقیق مسؤولان باید راندمان بهتری در جامعه از خود برجای بگذارد، ولی این اتفاق نیفتاده است و این موضوع نیاز به‌کار کارشناسی دارد.

جلالی با تأکید بر این‌که همه ما در یک قایق سوار شده‌ایم و باید به یکدیگر یاری برسانیم تا مشکلات مردم حل شود، ادامه‌داد: در زمان وزارت دکتر نعمت‌زاده، وی در جلسه‌ای که در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، عنوان کرد که قوانین حوزه صنعت بازدارنده است و این قوانین دست و پای ما را بسته است.

وی عنوان‌کرد: در همان مقطع از وزیر درخواست کردم با تشکیل کارگروهی در کنار کارشناسان مرکز پژوهش‌ها این قوانین یک بار برای همیشه شناسایی و از سد راه برداشته شود که این اتفاق تا امروز روی نداده است و امروز نیز این درخواست را از وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت داریم.

 

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این‌که انتظارات ما نمایندگان از مسؤولان بسته به شخصیت افراد و سابقه کاری مسؤول دارد، افزود: به همین دلیل است که نمایندگان از شخصیتی مثل آقای شریعتمداری انتظارات بسیار بالایی دارند و امیدواریم در این مسیر با کمک نمایندگان مردم مسایل حوزه کاری خود را به بهترین نحو پیش ببرند.