فراخوان وزارت ICT برای ثبت طرح فناورانه

برای اشتغال روستایی اعلام شد فراخوان وزارت ICT برای ثبت طرح فناورانه رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران از همه فعالان کسب و کارهای نوپا دعوت کرد طرح‌های خود برای توسعه اشتغال‌زایی روستایی را به این سازمان ارایه کنند تا پس از بررسی و تأیید نهایی مشمول حمایت‌های مالی شوند. به گزارش ایرنا، رسول‌سراییان با تأکید […]

برای اشتغال روستایی اعلام شد

فراخوان وزارت ICT برای ثبت طرح فناورانه

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران از همه فعالان کسب و کارهای نوپا دعوت کرد طرح‌های خود برای توسعه اشتغال‌زایی روستایی را به این سازمان ارایه کنند تا پس از بررسی و تأیید نهایی مشمول حمایت‌های مالی شوند.

به گزارش ایرنا، رسول‌سراییان با تأکید بر لزوم توجه به اشتغال در مناطق محروم و روستایی گفت: در راستای اجرای قانون توسعه اشتغال روستایی، کارآفرینان و صاحبان ایده در حوزه استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۴ بخش کشاورزی، گردشگری، صنایع‌دستی و فروش محصولات روستایی، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت طرح خود اقدام کنند.

بنا بر اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی از شرکت‌های استارت‌آپی دعوت کرد تا طرح‌های پیشنهادی خود را در زمینه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم از طریق پورتال مرکز توانمند‌سازی و تسهیلگری کسب و کارهای نو پا به نشانی اینترنتی www.ictstartups.ir ارسال کنند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ادامه‌داد: این طرح‌ها در دستگاه‌های اجرایی مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید کارگروه فنی جهت دریافت تسهیلات برای راه‌اندازی طرح، به بانک عامل معرفی می‌شوند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران پیشتر گفت: سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از همه کسب‌ و کارهایی است که در چارچوب ضوابط و مبتنی بر قواعد بازار خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

طی ۳ ماه نخست فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با پایش بیش از ۶۴ هزار روستا، سامانه‌ای فراهم شده است که وضعیت ۳ سرویس ارتباطی ثابت، همراه و اینترنت به همراه وضعیت پوشش جاده‌ای، صداوسیما و مراکز و خانه‌های بهداشت این روستا‌ها با جزییات مشخص شده است.