ایران؛ چهارم جهان در تولید علم نانو!

تازه‌‌ترین رده‌بندی منتشر شد ایران؛ چهارم جهان در تولید علم نانو! بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: میزان تولیدات علمی کشورهای جهان در حوزه فناوری نانو در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد. جعفرمهراد در گفت‌و‌گو با مهر گفت: براساس این گزارش بیش از ۱۵۴ هزار مقاله مرتبط با فناوری نانو در سال ۲۰۱۷میلادی در […]

تازه‌‌ترین رده‌بندی منتشر شد

ایران؛ چهارم جهان در تولید علم نانو!

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: میزان تولیدات علمی کشورهای جهان در حوزه فناوری نانو در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد.

جعفرمهراد در گفت‌و‌گو با مهر گفت: براساس این گزارش بیش از ۱۵۴ هزار مقاله مرتبط با فناوری نانو در سال ۲۰۱۷میلادی در وب آو ساینس فهرست منابع شده است.

وی افزود: تقریباً ۵۰ درصد این مقالات توسط کشورهای چین، آمریکا، هند، ایران و کره‌جنوبی تولید شده و بر این اساس ایران با تولید ۸ هزار و ۷۹۱ مقاله رتبه چهارم تولید علم و فناوری نانو را به خود اختصاص داده است.

بنیان‌گذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهارداشت: تقریباً ۵۲ درصد کل مقالات فناوری نانو در سال ۲۰۱۷میلادی توسط چین، آمریکا و هند تولید شده است.

مهراد اظهارداشت: سهم سایر کشورهای جهان ۲۰ درصد بوده است.

وی عنوان‌کرد: عربستان سعودی و ترکیه در بین کشور‌های اسلامی به ترتیب با تولید دوهزار و ۸۰۲ مقاله و دو هزار و ۲۹۹ مقاله در حوزه فناوری نانو حایز رتبه‌های۱۶ و ۲۰ جهان هستند.

بنیان‌گذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تأکیدکرد: بعد از ۱۰ کشور نخست تولیدکننده مقالات فناوری نانو کشورهای اسپانیا، ایتالیا، استرالیا، کانادا، تایوان، عربستان سعودی، برزیل، سنگاپور و ترکیه قرار دارند.

متوسط استناد به هر مقاله نانو

مهراد اظهارداشت: متوسط استناد به هر مقاله فناوری نانو ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱٫۳۴ است. این استناد در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به ترتیب ۴٫۶۵، ۸٫۲۸، ۹٫۹۶ و ۱۲٫۵۴ است.

 

وی تأکیدکرد: شاخص h ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی۸۳ گزارش شده است. ایران برای فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۲ میلادی نیز شاخص h ۹۱، ۹۸، ۱۰۳ و ۱۰۴ را به‌دست آورده است.