ایران در لیبی نقش پنهان دارد!

سخنگوی ارتش لیبی ایران در لیبی نقش پنهان دارد! سخنگوی ارتش لیبی ضمن طرح اتهامات واهی ضد ایران مبنی بر دخالت در امور این کشور از نقش مصر تمجید کرد. به گزارش مهر، احمدالمسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی ضمن تمجید از مواضع مصر در محافل بین‌المللی از لیبی گفت: همکاری با مصر ادامه دارد و […]

سخنگوی ارتش لیبی

ایران در لیبی نقش پنهان دارد!

سخنگوی ارتش لیبی ضمن طرح اتهامات واهی ضد ایران مبنی بر دخالت در امور این کشور از نقش مصر تمجید کرد.

به گزارش مهر، احمدالمسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی ضمن تمجید از مواضع مصر در محافل بین‌المللی از لیبی گفت: همکاری با مصر ادامه دارد و اگر ارتش مصر و جنگ آن با تروریسم نبود، منطقه از دست رفته بود.

وی گفت: داعش و اخوان‌المسلمین در یک ردیف هستند.

سخنگوی ارتش لیبی از دستاوردهای عملیات خشم صحرا سخن گفت و این‌که این عملیات کمک شایانی به لیبی برای برقراری امنیت در مرز‌ها کرده است.

احمدالمسماری با حمله به ترکیه گفت: ترکیه خطری برای منطقه است و زخمی‌شدگان داعشی را درمان می‌کند و آنها را به پیشرفته‌‌ترین ابزار‌ها تجهیز می‌کند. هواپیماهای ترکیه‌ای و قطری تروریست‌ها را به ۳ اردوگاه آموزشی در سودان منتقل کرده‌اند که یکی در منطقه سلیمه در ۴۵۰ کیلومتری لیبی و دومی در اودیسا در نزدیکی مرز چاد و سومی در جبل مره است. علت دخالت ترکیه وجود ۴ بندر نفتی در اقلیم برقه از جمله السدره و البریجه، دومی اقلیم برقه که بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی لیبی است و سومی منطقه شرقی است. هر که بر این ۳ منطقه مسلط شود بر لیبی به‌طور کامل مسلط می‌شود زیرا ثروت لیبی در این ۳ منطقه است.

وی درباره قطر بیان‌کرد: ما از قطر که برای تروریست‌ها مهمات تهیه می‌کند، تشکر می‌کنیم. قطر، ترکیه و سودان هدفشان تسلط بر شرق لیبی که ثروت‌های نفتی و طبیعی در آن قرار دارد، است. عبدالحکیم بلحاج از رهبران القاعده، آرشیو استخبارات لیبی را به دوحه داده است. قطر گروه مسلح موسوم به الفهدالاسود را دارد که در بنغازی طی ۲۰۱۲-۲۰۱۳ در راستای حذف افسران ارتش لیبی حرکت کرد. قطر به دنبال بی‌ثباتی در لیبی است.

احمدالمسماری درباره نقش سودان نیز مدعی شد: عمرالبشیر میانه عصا را در تعامل با کشورهای خلیج‌فارس و همکاری آن با ایران گرفته است. سلاحی که به لیبی می‌رسد از مرزهای سودان است که در کارخانه‌های ایرانی در خاک سودان ساخته می‌شود.

المسماری دخالت نظامی ایتالیا در لیبی را نقض حاکمیت لیبی دانست و گفت: ایتالیا نیروهای خود را به داخل لیبی به ویژه در شهر مصراته اعزام کرده است و این با همکاری شبه‌نظامیان بوده است.

وی گفت: دخالت بین‌المللی و حملات ناتو در ۲۰۱۱ اوضاع لیبی را بر هم زد.

 

سخنگوی ارتش ملی لیبی درباره ایران نیز مدعی ‌شد: ایران نقش پنهانی در لیبی ایفا می‌کند که نشان‌دهنده دخالت آن است و این از طریق کارخانه‌های ایرانی در اراضی سودان است. ایران مسؤول ورود سلاحی است که از طریق مرزهای سودان-لیبی قاچاق می‌شود.