تهران و دو هزار مأموریت روزانه اورژانسی!

تهران و دو هزار مأموریت روزانه اورژانسی! وزیر بهداشت از انجام حدود روزانه دو هزار مأموریت در پایتخت خبرداد و گفت: ۷ هزار تماس نیز با اورژانس هر روز گرفته می‌شود و افراد زیادی به سمت بیمارستان‌ها هدایت می‌شوند. به گزارش ایسنا، هاشمی در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز اورژانس تهران اضافه‌کرد: امیدوارم شورای شهر […]

تهران و دو هزار مأموریت روزانه اورژانسی!

وزیر بهداشت از انجام حدود روزانه دو هزار مأموریت در پایتخت خبرداد و گفت: ۷ هزار تماس نیز با اورژانس هر روز گرفته می‌شود و افراد زیادی به سمت بیمارستان‌ها هدایت می‌شوند.

به گزارش ایسنا، هاشمی در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز اورژانس تهران اضافه‌کرد: امیدوارم شورای شهر و شهرداری تهران توجه ویژه به اورژانس داشته باشند، چرا که این شهر به دلیل این‌که حدود ۵۰ تا ۶۰ شهر اطراف آن است و جمعیت کثیری را به خود اختصاص می‌دهد، زمینه‌ای لازم برای تأسیس مراکز بیش‌تر اورژانس در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که ۴۰ درصد مرگ و میر‌ها به علت سکته قلبی و ۱۵ درصد مرگ‌ها در ایران ناشی از سکته مغزی است، گفت: راه‌اندازی دو سرویس ویژه در اورژانس برای کمک به این بیماران خوشبختانه در تهران انجام گرفته و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ این مسأله در سایر شهر‌ها نیز صورت گیرد.

هاشمی با بیان این‌که اورژانس اکنون سازمان شده است، گفت: روز گذشته در جلسه هیأت وزیران آیین‌نامه سازمان اورژانس به تصویب رسید و امیدوارم نمایندگان نیز بودجه‌ای را برای تصویب آن اختصاص دهند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تجربه و دانش کشورهای موفق در حوزه اورژانس گفت: امکان رفت و آمد نیروهای اورژانس به خارج از کشور انشاا… فراهم خواهد شد تا بتوانیم از این تجربه‌ها استفاده کنیم، همچنین اگر ما نیز موفقیت‌های چشمگیری داشتیم آن را به سایرین ارایه دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که می‌دانم کار کردن در اورژانس سخت است و فشار کاری زیاد، گفت: البته این مشکل نسبت به سال ۹۲ بهتر شده و این سازمان موفقیت‌های زیادی به همراه داشته است.

هاشمی عنوان‌کرد: یکی از درخشان‌‌ترین دستگاه‌ها در زلزله کرمانشاه اورژانس بود که این موفقیت توسط رییس‌جمهور، ائمه جمعه و نمایندگان مورد تقدیر قرار گرفت.

وزیر بهداشت در ادامه ضمن گلایه از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از سال ۹۴ وزارت بهداشت حدود ۴۸ میلیارد تومان برای تأمین ۱۰۰۰ آمبولانس به این وزارتخانه داد ولی هنوز خبری از ارایه آمبولانس به ما نیست و از طرفی قیمت دلار هم بالا رفته و این مسأله نیز به طریق دیگری ما را آزار می‌دهد.

وزیر بهداشت خاطرنشان‌کرد: ۴ تا ۵ بالگرد هوایی برای پایتخت در نظر گرفته شده که انشاا… بتوانیم تا پایان نیمه اول سال آینده بتوانیم آن را در تهران استقرار دهیم.

هاشمی افزود: علاقه‌مندی ما به اورژانس ذاتی است، چرا که معتقدم این سازمان پیشانی خدمت ما به مردم محسوب می‌شود.

 

وی در پایان گفت: درباره شرایط معیشتی بین پرستاران و پرسنل اورژانس تفاوتی نیست که انشاا… معاونت توسعه وزارت بهداشت اگر سلیقه پردازی‌هایی در این مورد بوده آن را اصلاح خواهند کرد.