شفر و هفت‌خوان خوشبختی و سقوط

شفر و هفت‌خوان خوشبختی و سقوط ۷ بازی سخت بعدی استقلال، سرنوشت این تیم و مربی‌اش در پایان فصل را تعیین خواهد کرد تا به نوعی شفر را در هفت‌خوان خوشبختی و سقوط قرار دهد! به گزارش وب‌سایت ۹۰، در برهه‌ای با بردهای پرگل استقلال، هواداران و مسؤولان این تیم حسابی خوشحال شدند، خیلی زود […]

شفر و هفت‌خوان خوشبختی و سقوط

۷ بازی سخت بعدی استقلال، سرنوشت این تیم و مربی‌اش در پایان فصل را تعیین خواهد کرد تا به نوعی شفر را در هفت‌خوان خوشبختی و سقوط قرار دهد!

به گزارش وب‌سایت ۹۰، در برهه‌ای با بردهای پرگل استقلال، هواداران و مسؤولان این تیم حسابی خوشحال شدند، خیلی زود بحث رسیدن به پرسپولیس و صدرنشینی و آرزوهای بزرگ آبی که مدت‌ها بود فروخورده شده بود، مطرح شد. این روزهای خوب اما چندان دوامی نداشت. شفر بعد از آن برهه وارد شرایطی شد که استقلالی‌‌ها آن را با منصوریان تجربه کرده بودند. مشکل در زدن گل‏ و در گرفتن امتیاز. استقلال در این هفته‌ها هرطور که بود با گل‌های سخت یا کلین‌شیت توانست امتیازاتی به‌دست آورد اما حالا برهه‌ای متفاوت در انتظار شفر است. ۷ هفته‌ای که تکلیف ماندن یا رفتن او در پایان فصل را احتمالاً مشخص خواهد کرد. استقلال ۷ بازی پیاپی با تیم‌های قدرتمند دارد. تیم‌هایی که رده‌ای بالاتر از استقلال داشته و به نوعی نقطه ضعف سرمربی آلمانی و تیمش محسوب می‌شوند.

استقلال این هفته باید به مصاف پارس‌جنوبی برود. تیمی که نیازی به گفتن شرایطش در جدول نیست. اگرچه پارس‌جنوبی نسبت به نیم‌فصل اول افت زیادی داشته است اما حریف قدرتمندی برای استقلال خواهد بود. نبرد بعدی مقابل صنعت نفت است که در مرحله قبلی جام حذفی، پرسپولیس را حذف کرده است و حالا برای حذف دیگر تیم پایتخت دندان تیز کرده است و حریف چغروبدبدنی است. حریف بعدی ذوب‌آهن خواهد بود. ذوب‌آهنی که در نیم‌فصل دوم بردن و گل‌زدن را خیلی خوب بلد شده است و البته مهم‌تر از همه این که امیرقلعه‌نویی روی نیمکتش می‌نشیند. کسی که هم بردن استقلال را خوب بلد است و هم علاقه‌ای به باخت مقابل تیم سابقش ندارد. بازی مقابل سپیدرود شاید زنگ تفریحی در این برهه سخت استقلال باشد. تیمی که البته معلوم نیست با علی‌کریمی چه سرنوشتی پیدا می‌کند. زنگ تفریح می‌ماند یا به یک زنگ خطر دیگر برای تیم شفر تبدیل می‌شود.

 

استقلال و الهلال عربستان خوان بعدی است. یک دربی آسیایی و سخت برای استقلالی که علاقه‌ای به تکرار خاطره بد آسیا در فصل جدید ندارد. فولاد خوزستان و بعد هم دربی. فولادی که در یک جهش عجیب خود را به رده دوم جدول رسانده بود و نتایجش نشان می‌دهد که خیال باختن و از دست دادن بالای جدول را ندارد و در نهایت هم دربی. دیداری که فارغ از آن‌که در این مسیر ۶ هفته‌‌ای چه اتفاقاتی افتاده به تنهایی می‌تواند نتیجه نیمکت استقلال برای فصل بعد را تعیین کند. زنده ماندن یا نماندن شفر در لیگ برتر ایران به گذشتن از این هفت‌خوان بستگی دارد.