ضعف مدیریت هزینه‌ها در کشور مشهود است

رییس دیوان محاسبات کشور ضعف مدیریت هزینه‌ها در کشور مشهود است رییس دیوان محاسبات کشور با انتقاد از عدم رعایت آیین حرفه‌ای استفاده از اسناد خزانه توسط مسؤولان از نقد نشدن بیش از دو هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه سال ۹۵ خبر داد. به گزارش فارس، عادل‌آذر در نشست شورای اداری استان یزد با […]

رییس دیوان محاسبات کشور

ضعف مدیریت هزینه‌ها در کشور مشهود است

رییس دیوان محاسبات کشور با انتقاد از عدم رعایت آیین حرفه‌ای استفاده از اسناد خزانه توسط مسؤولان از نقد نشدن بیش از دو هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش فارس، عادل‌آذر در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به این‌که خط مقدم توسعه کشور، مدیران دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف هستند، اظهارکرد: دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی در تلاش هستند تا سنگ‌‌ها و موانع پیشرو مدیران را برطرف کنند.

وی با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از پرونده‌هایی که شکل می‌گیرد به دلیل غفلت و خطاهای سهوی است و اکثر مدیران کشور افراد پاک‌دستی هستند، بیان‌کرد: براساس آمار تجربی که به‌دست‌آمده بیش از ۹۲ درصد از تخلفات به دلیل عدم اشراف به قوانین است.

رییس دیوان محاسبات کشور با تأکید بر لزوم توجه بیش‌تر به اصل پیشگیری، یادآورشد: مصداق این اصل ارایه آموزش‌های کافی و به‌موقع است و این مهم در دستور کار قرار دارد و برنامه‌های آموزشی در سطح مدیران در مناطق مختلف کشور اجرا خواهد شد.

آذر در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که در کشور پول و منابع کم نداریم و مشکلات بودجه‌ای بیش‌تر به دلیل ضعف در مدیریت هزینه‌ها است، ادامه‌داد: ضعف در مدیریت هزینه‌ها در بخش‌های مختلف در کشور مشهود است.

رییس دیوان محاسبات با اشاره به این‌که فرهنگ و دانش استفاده و بهره‌گیری حرفه‌ای از اسناد خزانه منتشرشده رعایت نمی‌شود و مدیران و مسؤولان نسبت به این مهم باید توجه بیش‌تری داشته باشند، اذعان‌کرد: بیش از دو هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه سال ۹۵، نقد نشده است.

وی با اشاره به وضعیت بودجه‌ریزی کشور، افزود: تداوم این شرایط باعث می‌شود طی ۳ سال آینده تقریباً تمام درآمد عمومی کشور در راه پرداخت یارانه‌های نقدی، دستمزد کارکنان و حقوق بازنشستگان صرف خواهد شد.

آذر با تأکید بر این‌که سرمایه‌های همچون نفت باید برای آیندگان حفظ شود و کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی امری ضروری و حیاتی است، اظهارداشت: راه‌حل مشکلات کشور همان‌طور که طی ۱۰ سال اخیر همواره مورد تأکید مقام‌معظم‌رهبری نیز بوده، عمل به اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه‌کرد: تولید ملی و اشتغال دو شاخص اصلی اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه همه قرار بگیرد.

رییس دیوان محاسبات با اشاره به شرایط استان یزد و وضعیت کم‌آبی آن، اظهارداشت: اقتصاد متناسب با این شرایط باید موردتوجه قرار بگیرد و مدل اقتصادی که در دنیا برای چنین شرایط طبیعی مدنظر قرار می‌گیرد، اقتصاد نرم است.

 

آذر در پایان تصریح‌کرد: اقتصاد دانش‌بنیان در یزد باید جایگزین صنایع پر آب خواهی همچون فولاد شود و ظرفیت بالای علمی جوانان یزدی در این راستا باید به‌کار گرفته شود.