آموزش در صنعت، کارگشای رونق صنایع کشور

یک مقام مسؤول گفت: افزایش آموزش موجب بالا رفتن مهارت در سطح بنگاه‌های تولیدی شده، در نتیجه شاهد افزایش بهره‌وری و ایمنی در کار خواهیم بود. به گزارش باشگاه خبرنگران جوان، اتحاد آموزش و صنعت، کارگشای رونق صنایع کشور است. معصومه‌پاپی‌نژاد، کارشناس ارشد سازمان فنی و حرفه‌ای در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: تفاهمنامه […]

یک مقام مسؤول گفت: افزایش آموزش موجب بالا رفتن مهارت در سطح بنگاه‌های تولیدی شده، در نتیجه شاهد افزایش بهره‌وری و ایمنی در کار خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگران جوان، اتحاد آموزش و صنعت، کارگشای رونق صنایع کشور است. معصومه‌پاپی‌نژاد، کارشناس ارشد سازمان فنی و حرفه‌ای در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: تفاهمنامه مشترکی بین سازمان فنی و حرفه‌ای و برخی از تولیدکنندگان صنعتی منعقد شده است.

 وی افزود: براساس این قرارداد‌ها توانایی سازمان فنی‌و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار و بالا بردن بهره‌وری ملی با مشارکت این شرکت‌ها در زمینه آموزش شاغلین افزایش خواهد یافت.

 پاپی‌نژاد تأکیدکرد: این طرح در بیش از ۲۰ شهرستان استان خراسان‌رضوی اجرا شد که تاکنون ۱۵۰۰ نفر آموزش دیدند، همچنین در برنامه بعدی قرار است؛ این طرح در استان فارس نیز اجرایی شود.

 به گفته وی؛ برای تشویق بنگاه‌های اقتصادی صنایع، جایزه چرخ طلایی در نظر گرفته شده است، همچنین در مسیر ارایه آموزش مهارت‌های علمی اقدام‌های مؤثری صورت داده‌اند.

 وی با اشاره به وظیفه سازمان فنی و حرفه‌ای در اجرای قانون کار تصریح‌کرد: براساس قانون کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای مکلف به آموزش و توانمند‌سازی شاغلین در کل کشور است و در این راستا ما اعلام آمادگی می‌کنیم که با شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف خصوصی و دولتی وارد مذاکره شده و قرارداد ببندیم.

 

وی در پایان یادآورشد: افزایش آموزش موجب بالا رفتن مهارت در سطح بنگاه‌های تولیدی شده است، در نتیجه شاهد افزایش بهره‌وری و ایمنی در کار خواهیم بود.