انتخابات هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار می‌شود

انتخابات هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار می‌شود گروه اجتماعی- انتخابات هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ بهمن ماه برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، حصیری در نشستی که به مناسبت برگزاری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد، گفت: ۱۱ تا ۱۷ بهمن فرصت ثبت […]

انتخابات هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- انتخابات هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، حصیری در نشستی که به مناسبت برگزاری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد، گفت: ۱۱ تا ۱۷ بهمن فرصت ثبت نام داوطلبان در سامانه طراحی شده است و ۱۸ تا ۲۰ بهمن از ساعت ۸ تا ۲۰ رأی‌گیری انجام می‌شود و ساعت ۲۴ روز آخر نتایج اعلام می‌شود.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش جزییات برگزاری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان را اعلام کرد.

وی گفت: ماده ۱۲بند ۳ اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اختیاری به وزیر آموزش و پرورش برای انتخاب اعضای هیأت امنا داده است.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش تفویض اختیار کرده است تا انتخاباتی برگزار و ۳ نفر از فرهنگیان معرفی شوند که ۴ سال عضو هیأت امنا باشند که دو نفر نماینده و یک نفر بازرس است.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که مرحله اول انتخابات، استانی است و سهمیه هر استان متناسب با تعداد اعضای آن مشخص شده است اظهار کرد: ۸۳ نفر به مرحله دوم راه می‌یابند و در نهایت انتخابات نهایی شکل می‌گیرد.

وی افزود: امیدواریم مرحله دوم سریعا برگزار شود که تاریخ آن در پایان رأی‌گیری مرحله اول مشخص می‌شود.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره تخلفات رخ داده در صندوق ذخیره و نارضایتی معلمان از عملکرد این صندوق گفت: در خصوص تخلفات رخ داده در صندوق ذخیره دستگاه‌های مربوط ورود کرده و پاسخ‌های لازم را ارایه کرده‌اند. بنده به عنوان مشاور اقتصادی نقشی در مسایل گذشته، حال و آینده صندوق ندارم و مسؤول برگزاری انتخابات هستم.

رییس ستاد راهبری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان درباره پیشنهادی مبنی بر اختصاص سهمیه به زنان نیز گفت: این پیشنهاد در حال بررسی است.

وی با اشاره به این‌که این دونفر منتخب فرهنگیان نماینده وزیر هستند و می‌توانند مسایل صندوق را رصد و گزارش دهند عنوان کرد: تعداد اعضای هیأت امنای صندوق بین ۵تا ۷ نفر است. تا امروز ۵ عضو در هیأت امنا داریم که دو نفر دیگر نیز از فرهنگیان به آنها افزوده می‌شود. تاکنون انتخاباتی در کار نبوده و حضور در هیأت امنا انتصابی بوده است.

حصیری ادامه داد: منتخبان دوره‌های آموزشی لازم را می‌گذرانند و با حضور در هیأت امنا می‌توانند به فرهنگیان از وضعیت صندوق گزارش دهند.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش درباره شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در سامانه entekhabat.Medu.Ir گفت: داوطلبان باید ۱۲ سال سابقه کار پیمانی یا رسمی داشته باشند و حداقل ۵سال سابقه عضویت در صندوق ذخیره داشته و دارای مدرک کارشناسی و بالاتر باشند.

 

وی افزود: معاونان وزیر، مدیران کل استان‌ها و معاونین و روسای شهرستان‌ها و مناطق نمی‌توانند به عنوان داوطلب ثبت نام کنند. همچنین تبلیغات در فضای مجازی آزاد و تبلیغات محیطی ممنوع است.