اجرای اقتصاد مقاومتی راهکار خروج از بحران بیکاری است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بسته خروج از رکود از طریق تحرک‌بخشی به صنایع کوچک، توجه به شهرک‌های صنعتی و تولید‌ی‌‌‌ها و تعاونی‌‌‌ها و تزریق سرمایه در گردش به این صنایع و ایجاد تحرک در بخش‌های معدن و کشاورزی را به عنوان راهکار خروج از بحران بیکاری عنوان کرد. به […]

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بسته خروج از رکود از طریق تحرک‌بخشی به صنایع کوچک، توجه به شهرک‌های صنعتی و تولید‌ی‌‌‌ها و تعاونی‌‌‌ها و تزریق سرمایه در گردش به این صنایع و ایجاد تحرک در بخش‌های معدن و کشاورزی را به عنوان راهکار خروج از بحران بیکاری عنوان کرد.

به گزارش ایسنا روح‌ا… بیگی در جلسه علنی دیروز در تذکری شفاهی بعد از تبریک روز کارگر و معلم، با بیان این‌که جوانان منطقه منتظر تحقق برنامه‌ها و اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال هستند، گفت: متأسفانه جوانان به خاطر نبود اشتغال مجبور به ترک استان و حضور در دورافتاده‌‌‌ترین مناطق جنوبی کشور هستند.

به گفته وی، بی‌تردید اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بسته خروج از رکود از طریق تحرک‌بخشی به صنایع کوچک، توجه به شهرک‌های صنعتی و تولید‌ی‌‌‌ها و تعاونی‌‌‌ها و تزریق سرمایه در گردش به این صنایع و ایجاد تحرک در بخش‌های معدن و کشاورزی باید مورد توجه مسؤولان برای رفع مشکل بیکاری قرار گیرد.

وی ادامه داد: ‌ای مسؤولانی که خود و خانواده‌هایتان در رفاه کامل هستید، جوانان ما شرمنده اهل و عیال و خانواده‌هایشان هستند. چه کسی باید پاسخگو باشد.

نماینده شاهین‌دژ در تذکری دیگر به وزرای کشور و کشاورزی گفت: اخیراً بر اثر بارش باران و خروش رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود خسارات زیادی به محصولات کشاورزی منطقه به خصوص تخریب ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزان شده است و متأسفانه در این میان برخی کشاورزان و روستاییان محصولاتشان را بیمه حوادث نکرده‌اند، انتظار می‌رود که دستورات لازم برای جبران خسارت‌های محصولات کشاورزی از طریق وزارتخانه مربوطه و ستاد بحران داده شود.

بیگی در تذکری دیگر به وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که براساس فرمایشات امام خمینی (ره) عشایر ذخایر انقلاب هستند، گفت: قطعاً عشایر، کشاورزان، روستاییان و دامداران مستحق حمایت هستند، نه این‌که از سوی سازمان منابع طبیعی مورد آزار و اذیت و جریمه و حتی زندانی شدن قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر کشاورزانی که حدود ۵۰ سال در یک زمین مشغول کشت و کار بودند مورد آزار و اذیت اما این سازمان آن هم به جای حمایت قرار گرفته‌اند که لازم است تدابیر ویژه‌ای برای حمایت از این افراد صورت گیرد.